Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان

بیش از ۴۰۱ هکتار از مزارع کردستان علیه آفت سن سمپاشی شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تاکنون ۴۰۱ هزار و ۳۹۵ هکتار از مزارع استان علیه آفت سن غلات سمپاشی شده است.

بیش از ۴۰۱ هکتار از مزارع کردستان علیه آفت سن سمپاشی شد

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، محمدفرید سپری، اظهار داشت: تاکنون ۱۷۶ هزار و ۹۳۲ هکتار از مزارع گندم و جو استان علیه آفت سن مادر و ۲۲۴ هزار و ۴۶۳ هکتار هم علیه پوره این آفت مبارزه شیمیایی انجام شده است.

وی اضافه کرد: بیشترین سطح مبارزه با آفت سن مادر مربوط به شهرستان بیجار با ۵۸ هزار و ۶۷۷ هکتار، شهرستان سقز با ۳۱ هزار و ۷۹۱ هکتار و قروه با ۳۰ هزار و ۲۹۸ هکتار بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: در مرحله پوره سن هم بیشترین سطح مبارزه مربوط به شهرستان‌های بیجار با ۱۰۹ هزار و ۶۱۸ هکتار، دیواندره با ۳۵ هزار و ۴۳۰ هکتار و دهگلان با ۲۸ هزار و ۷۳۸ هکتار بوده است.

سپری یادآور شد: کمترین سطح مبارزه با آفت سن غلات هم در مرحله مادر و هم پوره‌گی در شهرستان‌های سروآباد با ۵۴ هکتار، کامیاران هفت هزار و ۷۰ هکتار، بانه ۸۸۰ هکتار و مریوان ۹۵۰ هکتار انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه طی مرحله سن مادر و پوره‌گی با آفت سن مباره می‌شود، گفت: سن غلات یکی از مهمترین آفات زراعی است که اگر در مرحله مادر با آن مبارزه شود کمترین آسیب به محصولات زراعی وارد خواهد شد لذا همواره کشاورزان به انجام مبارزه در این مرحله تشویق می‌شوند.

کردستان یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم معادل ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی معادل ۱۲ درصد دارد.

کردستان سه میلیون و ۱۹۹ هزار راس دام سبک و سنگین، ۱۳ میلیون قطعه انواع طیور و ۲۵۷هزار کندوی زنبور عسل دارد و جمعیت بهره بردار کشاورزی آن ۱۱۵ هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تُن محصولات کشاورزی تولید می کنند که ۳۲۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی مربوط به بخش زراعت است.

عمده محصول زراعی این استان گندم با سطح زیر کشت ۶۰۰ هزار هکتار و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود ۴۸ هزار تُن است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید