Iranian Agriculture News Agency

مجری طرح توسعه گلخانه‌های سازمان جهاد کشاورزی کردستان

طرح الگویی سایبان در باغ‌های سقز اجرا شد

مجری طرح توسعه گلخانه‌های سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: طرح الگویی سایبان برای نخستین بار در استان در سطح حدود پنج هزار مترمربع از باغ‌های شهرستان سقز به اجرا درآمده است.

طرح الگویی سایبان در باغ‌های سقز اجرا شد

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، محمد مرادی مجری طرح توسعه گلخانه‌های سازمان جهاد کشاورزی کردستان، اظهار کرد:طرح سایبان از ابتدای سال جاری با مشارکت ۲ باغدار در شهرستان سقز برای نخستین بار به صورت الگویی در این استان اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح در سطح پنج هزار مترمربع از باغ‌های شهرستان سقز اجرا شده است، اضافه کرد: از محل اعتبارات اسناد خزانه و به صورت بلاعوض حدود ۸۰ درصد هزینه اجرای این طرح تامین شده و مابقی هم آورده متقاضی است.

مجری طرح توسعه گلخانه‌های سازمان جهاد کشاورزی کردستان به مزایای اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: محافظت از محصولات باغات در مقابل سرمازدگی، گرمازدگی، آفتاب سوختگی، بارش تگرگ و هجوم حشرات و پرندگان از مهمترین مزایای طرح سایبان است.

مرادی با اشاره به اینکه استفاده از این پوشش در باغات موجب افزایش ۳۰ درصدی کارایی آب می‌شود، یادآور شد: علاوه بر موارد مذکور وجود سایبان موجب افزایش کیفیت محصولات باغی و بهره‌وری و صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای سایبان در هر مترمربع یک میلیون و ۸۰۰ هزار ریال هزینه نیاز است، اظهار داشت: لوازم و تجهیزات مورد نیاز این طرح در داخل کشور هم تولید می‌شود و پوشش استفاده شده در آن هر سه تا پنج سال باید تعویض شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید