Iranian Agriculture News Agency

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی کردستان:

245 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کردستان علیه آفت سن مادر سمپاشی شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در سطح ۲۴۵ هزار و ۷۶ هکتار از مزارع استان با سن غلات مبارزه انجام شده است.

245 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کردستان علیه آفت سن مادر سمپاشی شد

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، فریدون حامدی اظهار کرد: میزان مبارزه با آفت سن غلات در سال زراعی جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته بیش از ۲ برابر افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه سن غلات یکی از مهمترین آفات محصولات زراعی گندم و جو است، افزود: طی مرحله سن مادر و پوره‌گی با این آفت مبارزه می‌شود و زمانی که در مرحله سن مادر کنترل شود کمترین آسیب به محصولات زراعی میزبان وارد می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی کردستان ادامه داد: تاکنون ۱۷۶ هزار و ۹۳۲ هکتار علیه آفت سن مادر و ۶۸ هزار و ۱۴۴ هکتار علیه پوره این آفت مبارزه شیمایی انجام شده است.

حامدی از رکورد مبارزه با آفت سن غلات در سال جاری نسبت به سال زراعی گذشته خبرداد و یادآور شد: مبارزه با سن غلات در سال زرعی جاری نسبت به سال گذشته ۲۱۷ درصد رشد داشته و این میزان مبارزه در این مرحله از سن غلات بی سابقه بوده است.

وی بیان کرد: کشاورزان طی سنوات گذشته بیشتر در مرحله پوره اقدام به مبارزه می‌کردند ولی امسال با اطلاع رسانی و پیگیری‌های انجام شده در مرحله سن مادر بیشترین سطح مبارزه انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: بیشترین سطح مبازره با آفت سن غلات مربوط به شهرستان‌های بیجار با ۱۰۲ هزار و ۵۴۷ هکتار، شهرستان سقز ۳۹ هزار و ۲۲۲ هکتار، قروه ۳۳ هزار و ۶۴۴ هکتار و دیواندره ۲۸ هزار و ۴۳۰ هکتار است.

حامدی اظهار کرد: کمترین سطح مبارزه با آفت غلات هم در مزارع گندم و جو استان مربوط به شهرستان سروآباد با ۵۴ هکتار، بانه ۶۶۰ هکتار و مریوان ۸۵۰ هکتار بوده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید