Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

افزایش ۱۸ درصدی جوجه‌ریزی در کردستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در کردستان ۱۸ درصد جوجه‌ریزی افزایش یافته است.

افزایش ۱۸ درصدی جوجه‌ریزی در کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان، صبح امروز در جلسه قرارگاه ساماندهی مرغ اظهار داشت: فروردین امسال چهار میلیون و ۷۹ هزار و ۲۱۵ قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شد که نسبت به سه میلیون و ۴۵۲ هزار و ۴۰۵ قطعه مدت مشابه پارسال، ۱۸ درصد رشد داشت.

محمدفرید سپری یادآور شد: در اردیبهشت نیز سه میلیون و ۸۶۳ هزار و ۷۴۰ قطعه جوجه‌ریزی صورت گرفت که در مقایسه با سه میلیون و ۲۴۲ هزار و ۴۰۸ قطعه مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه از ابتدای خرداد تاکنون نیز ۳۲۴ هزار و ۹۸۰ قطعه جوجه‌ریزی شده که یک درصد رشد دارد، اضافه کرد: در مجموع طی ۲ ماه اول سال جاری، میزان جوجه‌ریزی در کردستان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۸ درصد بیشتر شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان سهم استان از جوجه‌ریزی کشور در فروردین ماه را ۳.۵ درصد و در اردیبهشت ۳.۳ درصد اعلام کرد و گفت: در مجموع طی ۲ ماه گذشته از سال جاری، ۳.۴ درصد جوجه‌ریزی کشور در استان کردستان بوده است.

سپری با اشاره به وجود ۷۱ واحد مرغداری در استان اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود روزانه ۲۳۰ تن مرغ لاشه در کردستان تولید شود، در حالیکه میزان روزانه مرغ در استان طی ۲ ماه اخیر ۱۵۰ تا ۱۵۵ تن بوده که حدود ۷۰ تن مازاد بر نیاز است و در زمینه تولید مرغ معین استان البرز هستیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید