Iranian Agriculture News Agency

استخر پرورش ماهی بدون مجوز سنندج مشمول دریافت غرامت نمی‌شود

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تلفات استخر پرورش ماهی سنندج به دلیل نداشتن مجوز بهره‌برداری مشمول دریافت غرامت نمی‌شود.

استخر پرورش ماهی بدون مجوز سنندج مشمول دریافت غرامت نمی‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، حمید حسین‌پور، اظهار داشت: طی یکی، ۲ روز اخیر در برخی از رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی خبری مبنی بر تلف شدن ماهی یکی از استخرهای پرورش ماهی سنندج به دلیل قطعی برق منتشر شده است.

وی اضافه کرد: به دنبال بررسی‌های انجام شده این واحد در حال حاضر فاقد هرگونه مجوز بهره‌برداری و کارت شناسایی به عنوان پرورش دهنده ماهی از طرف سازمان نظام مهندسی و جهاد کشاورزی استان است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: این فرد در استخری ۱۵۰ مترمربعی اقدام به تولید ۶ تن ماهی با وزن ۱۸۰ کیلوگرم و سه تن ماهی حدود یک کیلوگرمی کرده است.

حسین‌پور با بیان اینکه براساس نظر کارشناسان بیش از ظرفیت آب موجود اقدام به رهاسازی ماهی در این استخر شده است، گفت: به دلیل قطعی برق در چند روز اخیر یک هزار و ۲۰۰ کیلوگرم ماهی در این استخر تلف و معدوم شده است.

وی با اشاره به اینکه بیمه و غرامت شامل این واحد و هر واحدی که فاقد مجوز باشد تعلق نمی‌گیرد، یادآور شد: به همه مجتمع‌ها و مزارع پرورش ماهی استان اطلاع رسانی شده که امسال با توجه به خشکسالی رهاسازی را بر مبنای میزان مجوز آب خود انجام دهند.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه تاکنون از مجتمع‌ها و مزارع پرورش ماهی استان گزارشی مبنی بر تلفات ماهی ناشی از قطعی برق اعلام نشده است،افزود: علاوه براین اطلاع رسانی شده که با توجه به امکان قطعی برق ، مراکز پرورش ماهی از سالم و فعال بودن ژنراتورهای برق خود اطمینان حاصل تا در صورت نیاز از آن استفاده کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید