Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات سمپاشی شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: طی سال زراعی جاری تاکنون بیش از ۲۳۰ هزار هکتار از اراضی زیرکشت گندم و جو استان علیه آفت سن غلات سمپاشی شد.

بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات سمپاشی شد

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان،  محمدفرید سپری، اظهار داشت: ۱۷۵ هزار و ۸۵۲ هکتار از اراضی گندم و جو استان علیه آفت سن مادر و ۵۴ هزار و ۷۵۲ هکتار هم علیه پوره سن سمپاشی شد.

وی اضافه کرد: بیشترین سطح مبارزه با آفت سن غلات مربوط به شهرستان بیجار با ۹۶ هزار و ۸۰۷ هکتار، ۳۶ هزار و ۱۷۱ هکتار در سقز، ۳۱ هزار و ۶۲۹ هکتار در شهرستان قروه بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: ۲۷ هزار و ۳۵۰ هکتار در دیواندره، ۲۳ هزار و ۵۲۸ هکتار در دهگلان و ۱۰ هزار و ۱۷۵ هکتار هم از مزارع گندم و جو در سنندج علیه آفت سن غلات سمپاشی شد.

سپری افزود: برای کنترل ملخ بومی که بیشتر شهرستان های بانه، سروآباد، سنندج، کامیاران و مریوان با آن درگیر بودند ۶ هزار و ۵۶۷ هکتار محلولپاشی شده است.

سپری اظهار داشت: به شیوه‌های متعدد به اطلاع کشاورزان رساندیم که آفت پوره سن گندم خسارت زیادی از جمله کاهش عملکرد و کیفیت را به محصولات زراعی گندم و جو وارد می‌کند بنابراین باید به طور جدی و اصولی اقدام به مبارزه با این آفت شود.

وی متوسط هزینه سمپاشی در استان برای کنترل آفت سن را حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال اعلام کرد و گفت: با احتساب ۵۰ هزار ریال به ازای خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم و ارزش ریالی بقایای آن مبارزه با آفات و حفظ محصول کاملا اقتصادی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید