Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان:

کاهش ۳۵ درصدی پیش بینی‌های تولید

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان کاهش ۳۵ درصدی پیش بینی‌های تولید بخش کشاورزی اولین جایی است که اگر باران نباشد، خسارت می‌بیند و کشاورزان این روز‌ها بیشتر از هر زمان دیگری دست به دعا هستند تا زمینشان سیراب شود.

کاهش ۳۵ درصدی پیش بینی‌های تولید

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان اظهار داشت: با توجه به به کاهش بارندگی‌ها، پیش بینی می‌شود که حدود ۳۳۰ هزار تن کاهش عملکرد (تولید گندم) را در استان داشته باشیم.

محمد صالح احمدی افزود: اگر در روز‌های پیش رو بارندگی باشد، ممکن است خسارت در همین حد بماند، ولی با گرمتر شدن هوا و نبود بارندگی، این میزان بیشتر هم می‌شود.

وی به سرمای ۲ هفته نخست فروردین هم اشاره کرد و افزود: اگر هوا مناسب بود، خسارت برگی ناشی از سرما جبران می‌شد، ولی خشکی هوا این مساله را هم تشدید کرده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه از فصل پاییز شاهد تاخیر در رشد غلات بودیم، یادآور شد: بارندگی‌ها از ۱۸ آبان شروع شد که حدود ۱۰ تا ۱۲ روز دیرتر از سال‌های قبل بود و با سرد شدن هوا از رشد سطحی عقب افتاد، ولی زمستان گرم این مساله را جبران کرد.

احمدی اضافه کرد: اگر بارندگی‌ها مناسب بود امسال رشد گندم خوب می‌شد، ولی با تنش خشکسالی موجود، برخی محصولات حتی قابل برداشت هم نخواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید