Iranian Agriculture News Agency

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان خبر داد:

اختصاص 200 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی در کردستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان از اختصاص 200 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی در کردستان خبر داد.

اختصاص 200 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی در کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کردستان گفت: سهم استان از اعتبارات حوزه اشتغال پایدار روستایی در سال جاری ۲۰۰ میلیارد تومان است که باید برای جذب آن طرح‌های اشتغالزایی تعریف شود.

وی افزود: پرداخت تسهیلات کم بهره بانکی ۴ و ۶ درصد با هدف ایجاد شغل و کمک به ماندگاری مردم در روستا‌ها باید انجام شود.

جعفری گفت: طی ۲ سال گذشته بیش از ۱۲ هزار طرح در روستا‌ها بررسی و بیش از ۵ هزار طرح موفق به دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیارد تومانی شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: در حوزه رودخانه‌های مرزی نیز کار بزرگی انجام شده و تا دو ماه دیگر بیش از یک هزار هکتار زمین پایاب سد گاران مریوان در این زمینه آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش تولید محصولات پر اهمیتی مانند توت فرنگی و انگور که کردستان از استان‌های سرآمد تولید کشور است، نیز توانسته ایم رقم‌هایی را وارد کنیم که بیشترین بازدهی را دارند و توانسته ایم طرح‌های اشتغالزایی بسیاری را در این بخش ایجاد کنیم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: طی چند دوره گذشته تخصیص اعتبار تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در کردستان ۳۷۷ میلیارد تومان تسهیلات به ۵۲۸۳ طرح پرداخت شده است.

برهان صلواتی با بیان اینکه سنندج و مریوان بیشترین و کمترین سهم را در جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی داشته اند گفت در مرحله علیرغم اینکه ۱۰۰ میلیارد تومان طرح به بانک‌ها معرفی شد، اما پس از پالایش ۵۶ میلیارد تومان از این طرح‌ها باقیمانده و بقیه حذف شده اند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید