Iranian Agriculture News Agency

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان

جذب سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار اشتغال پایدار روستایی کردستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: از ابتدای پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی ( سال ۱۳۹۷) تاکنون سه هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال به ۱۲ هزار طرح در روستاهای استان پرداخت شده است.

جذب سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار اشتغال پایدار روستایی کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، در چهارمین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری کردستان اظهار داشت: سهم امسال استان از این اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال است و پرداخت تسهیلات کم بهره با هدف ایجاد شغل و کمک به ماندگاری مردم در روستاها باید انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه تسهیلات ارائه شده باید منجر به ایجاد شغل پایدار شود، افزود: پایداری مشاغل مهمتر از ایجاد آن است چرا که زمینه ماندگاری مردم در روستاها را موجب می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان به نقش بزرگ صنایع فرآوری در ایجاد اشتغال پایدار و توسعه کشاورزی و باغداری در استان اشاره کرد و ادامه داد: با تکیه بر مشاغل قدیمی روستاها نمی توان منتظر ماندگاری روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهر شد.

جعفری با اشاره به اینکه باید به دنبال مشاغلی بود که کمترین فشار و وابستگی به منابع ارزنده آب، خاک و منابع طبیعی را داشته باشد، اضافه کرد: در بخش های صنعت و خدمات در روستاها شغل چندانی ایجاد نشده است که همین مساله فشار بر بخش کشاورزی را مضاعف کرده است و باید سازوکارهایی برای درآمد، استفاده و بهره‌وری بیشتر از منابع را داشته باشیم.

وی گفت: باید متفاوت تر از گذشته و با شکلی جدید به اشتغال روستایی نگاه و از قالب متعارف گذشته خارج شد و ظرفیت علمی دانشگاه کردستان که به موضوع اشتغال و توسعه روستایی وارد شده ، فرصت مناسبی برای این کار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان تاکید کرد: در توسعه و اشتغال روستایی، ایجاد شغل محدود به روستاها نشود و در نگاهی دورتر، دهستان، بخش و شهرستان و حتی استان دیده شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید