Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

افزایش 7 درصدی جوجه ریزی در مرغداری‌های استان

رئیس جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در دی ماه سال گذشته در استان میزان چهار میلیون و ۱۴۸ هزار قطعه جوجه ریزی شده که امسال این میزان ۷ درصد افزایش داشته است.

افزایش 7 درصدی جوجه ریزی در مرغداری‌های استان
به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمد فرید سپری  رئیس جهاد کشاورزی استان کردستان روز گذشته در جلسه تنظیم بازار استان، به راه اندازی سامانه بازارگاه در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: براساس نیاز، کنجاله سویا و ذرت از طریق این سامانه تحویل مرغداران داده می شود.

وی افزود: در سال جاری ۱۷۸ هزار و ۷۶۳ تن نهاده دام و طیور در اختیار واحدهای تولیدی استان قرار گرفته که از این تعداد ۲۶ هزار و ۳۹ تن جو به واحدهای دامداری، ذرت ۱۰۱ هزار و ۵۶۵ تن، ۵۰ هزار و ۸۲۶ تن کنجاله سویه و ۳۲۳ کنجاله کلزا توزیع شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان کردستان به میزان جوجه ریزی اشاره و بیان کرد: کشور طی آذر ماه سال گذشته ۱۰۵ میلیون قطعه جوجه ریزی داشته که امسال به ۱۰۴ میلیون قطعه رسیده اما استان در سال گذشته ۳ میلیون ۳۸۰ هزار قطعه جوجه ریزی داشته که امسال به ۳ میلیون و ۵۲۱ هزار و ۴۹۸ قطعه رسیده که نسبت به سال گذشته ۴ درصد رشد داشته است.

سپری ذکر کرد: در دی ماه سال گذشته در استان میزان چهار میلیون و ۱۴۸ هزار قطعه جوجه ریزی شده که امسال این میزان ۷ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در سال جاری ۳.۶ دهم درصد جوجه ریزی کشور مختص به استان کردستان است.

رئیس جهاد کشاورزی استان کردستان ذکر کرد: میزان جوجه ریزی واحدهای تولیدی در استان کردستان نسبت به سال گذشته منفی یک درصد کاهش داشته است.

سپری عنوان کرد: تعیین قیمت جوجه یک روزه در تنظیم بازار کشور چهار هزار و ۲۰۰ تومان بوده که طی این مدت  افزایش قیمت داشته است.

وی همچنین قیمت مرغ درب مرغداری را ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان عنوان کرد و گفت: با توجه به کاهش مرغ در تمام استان ها، اکنون قیمت مرغ درب مرغداری در کردستان به۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان رسیده و برای مصرف کننده نهایی ۲۰ هزار و ۶۷۰ تومان مشخص شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید