Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان

۲۱۶ طرح کشاورزی دهه فجر در کردستان افتتاح می‌شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ایام الله دهه فجر امسال ۲۱۶ فقره طرح کشاورزی با یک هزار و ۹۹۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری در این استان افتتاح می‌شود.

۲۱۶ طرح کشاورزی دهه فجر در کردستان افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمدفرید سپری روز شنبه با بیان اینکه این طرح ها در پنج بخش تولیدات دامی، تولیدات گیاهی، آب و خاک، صنایع تبدیلی و غذایی و تعاون روستایی است، اظهار داشت: با اجرای این طرح‌ها ۲۵۲ شغل جدید ایجاد شده و حدود یک هزار شغل نیز تثبیت می‌شود.

وی اضافه کرد: بخش تولیدات گیاهی با ۳۰ طرح و سرمایه گذاری یک هزار و ۳۴۵ میلیارد ریال با ۶۹شغل جدید بیشترین میزان سرمایه گذاری را از مجموع طرح‌های قابل افتتاح دهه فجر امسال دارد.

سپری با بیان اینکه این تعداد طرح در شرایط تحریمی اجرا شده است، افزود: ۲۱۶ طرح اجرا شده امسال در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با استفاده از منابع دولتی در قالب تسهیلات و آورده بخش خصوصی اجرا شده است.

گفتنی است، کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد دیم و آبی، یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی بوده که کردستان دارای ۵۰ هزار هکتار باغ است که سالانه ۴۰۰ هزار تُن انواع محصول در آن تولید و برداشت می‌شود.

میزان کل تولیدات استان کردستان دارای سه میلیون تن انواع محصول است که وزارت کشاورزی در نظر دارد با توسعه فعالیت‌های مختلف این میزان را به حدود پنج میلیون تُن برساند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید