Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دامپزشکی کردستان:

اعتبار واکسیناسیون رایگان تب برفکی در کردستان سه برابر بیشتر شد

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: امسال اعتبار ویژه واکسیناسیون رایگان تب برفکی در این استان ۴۵ میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش دارد.

اعتبار واکسیناسیون رایگان تب برفکی در کردستان سه برابر بیشتر شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، مجتبی ورمقانی، ظهار داشت: طرح ایمن سازی دام های سبک و سنگین استان در نواحی روستایی علیه بیماری تب برفکی همزمان با دهه مبارک فجر از ۱۲ بهمن با مشارکت ۴۰ اکیپ عملیاتی از بخش دولتی و غیر دولتی با بکارگیری ۱۰۰ نفر مایه کوب انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه کردستان تنها استانی بوده که این طرح در آن کاملا رایگان است و دومین مرحله آن در سال جاری از ۱۲ بهمن آغاز و تا ۲۵ روز ادامه می‌یابد اضافه کرد: با مساعدت استاندار و  سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و سازمان دامپزشکی کشور این عملیات به صورت کاملا رایگان و با پوشش نقاط محروم و دور افتاده روستایی، کانون و شعاع کانون‌های سال های گذشته، نقاط پُرخطر و پر جمعیت دامی در ۲۵ روز کاری انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی کردستان با اشاره به اینکه سال گذشته یک و نیم میلیارد تومان برای اجرای این طرح در استان هزینه شد، یاداور شد: با توجه به اینکه برای اجرای این طرح هزینه بسیار زیادی شده، از دامداران و روستاییان استان درخواست می‌شود همکاری لازم را با گروه‌های دامپزشکی داشته باشند.

ورمقانی با بیان اینکه به دلیل کمبود واکسن رایگان، امسال در مرحله نخست تنها جمعیت دام سنگین استان علیه این بیماری ایمن شد، یادآور شد: پیش‌بینی می شود یک و نیم میلیون راس دام سبک و سنگین در مرحله دوم علیه این بیماری واکسینه شود.

شهریور امسال در قالب مرحله اول مایه کوبی دام‌ها ۵۳ هزار راس دام سنگین علیه این بیماری در کردستان واکسینه شد.

روابط عمومی اداره کل دامپزشکی کردستان در اطلاعیه‌های مختلف از شهروندان خواست تا هرگونه تخلف بهداشتی در زمینه دام و فرآورده‌های خام دامی را در اسرع وقت به سامانه ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید