Iranian Agriculture News Agency

تولید سالانه ۵۴۰ تن ماهی قزل‌آلا در مجتمع پرورش ماهی پالنگان کامیاران

مدیر جهاد کشاورزی کامیاران گفت: سالانه بیش از ۵۴۰ تن ماهی قزل‌آلا در مزارع پرورش ماهی پالنگان تولید می‌شود که زمینه اشتغالزایی برای ۱۰۰ خانوار را فراهم ساخته است.

تولید سالانه ۵۴۰ تن ماهی قزل‌آلا در مجتمع پرورش ماهی پالنگان کامیاران

به گزارشخبرنگار ایانا در استان کردستان،بهرام کوشکی مدیر جهاد کشاورزی کامیاران ، اظهار داشت: در حاشیه روستای پالنگان با بهره‌گیری از منابع آبی منطقه ۵۰ مزرعه پرورش ماهی قزل‌آلا احداث شده است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های مجتمع پرورش ماهی شیلات پالنگان تصریح کرد: سالانه بیش از ۵۴۰ تن ماهی قزل‌آلا در مزارع پرورش ماهی پالنگان تولید می‌شود که زمینه اشتغالزایی برای ۱۰۰ خانوار این روستا را فراهم ساخته است.

کوشکی اذعان کرد: مجتمع شیلات پالنگان سالانه ۵۴۰ تن ماهی قزل‌آلا تولید می‌کند که علاوه بر مصرف استان به کشور عراق نیز صادر می‌شود و طبق برآوردهای صورت گرفته سالانه ۱۰ میلیارد تومان ارزآوری برای کشور فراهم ساخته است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کامیاران گفت: با همکاری بخش خصوصی هیچ کمبودی در زمینه پرورش و تکثیر ماهیان سردآبی قزل‌آلا در روستای پالنگان وجود ندارد و خوراک مورد نیاز نیز در این منطقه تولید می‌شود.

گفتنی است توسعه مجتمع شیلات کامیاران در روستان پالنگان نیازمند توسعه زیر ساخت های شبکه توزیع برق است چرا که سیستم آن به دلیل فرسوده بودن توان تحمل بار اضافی را ندارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید