Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

مبارزه با آفات در ۴۰۶ هزار هکتار اراضی استان کردستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از اجرای طرح‌های مبارزه با آفات در ۴۰۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی و باغی استان کردستان در سال‌جاری خبر داد.

مبارزه با آفات در ۴۰۶ هزار هکتار اراضی استان کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمد فرید سپری، رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: همه ساله کشاورزان کردستانی با ۱۳۰ نوع افت مبارزه می‌کنند و این روند در سال جاری در حدود ۴۰۶ هزار هکتار از اراضی استان انجام شد.

او افزود: این میزان مبارزه با آفت‌ها شامل ۱۳۰ هزار هکتار مزارع گندم علیه آفت سن، ۱۲۰ هزار هکتار علیه علف هرز، ۱۵ هزار هکتار از باغات علیه بیماری‌های درختان و آفت میوه‌ها، ۴۰ هزار هکتار ویژه آفات یونجه، ۱۰۰ هزار هکتار علیه آفات نخود، یک هزار و ۱۰۰ هکتار علیه آفات کلزا است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد:با استفاده از منابع بانکی پنج هزار و ۷۹۳ دستگاه سمپاش در اختیار بهره‎برداران این استان قرار گرفته است.

سپری با اشاره به پرداخت سه هزار و ۸۳۹ میلیارد ریال برای توسعه تجهیزات مکانیزاسیون گفت: خرید ادوات سمپاشی سهمی حدود چهار درصدی از این بخش دارد.

او افزود: این ادوات شامل یک هزار و ۹۵۵ دستگاه لانسدار گاردانی، یک هزار و ۹۴۹ دستگاه لانسدار با ۲۱۲ دستگاه موتور زنبه‌ای و یک هزار و ۶۷۷ دستگاه توربولاینر و بومدار بوده که عمده این تجهیزات با استفاده از تسهیلات مکانیزاسیون خریداری شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید