Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خبر داد:

پرداخت 239 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در حوزه کشاورزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: 3 هزار و 44 طرح با 333 میلیارد تومان اعتبار برای دریافت تسهیلات در بخش اشتغال پایدار روستایی به بانک‌ها معرفی شدند که تا کنون 2 هزار و 982 طرح موفق به دریافت 239 میلیارد تومان تسهیلات شدند.

پرداخت 239 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در حوزه کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، فرید سپری رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ، در نشست کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری و سیزدهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان کردستان که با حضور عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به آمارهای رسمی حوزه کشاورزی سهم 30 درصدی از اشتغال کردستانی‌ها را به خود اختصاص داده و این نشان از اهمیت این حوزه دارد.

وی افزود: 3 هزار و 44 طرح با 333 میلیارد تومان اعتبار برای دریافت تسهیلات در بخش اشتغال پایدار روستایی به بانک‌ها معرفی شدند که تا کنون 2 هزار و 982 طرح موفق به دریافت 239 میلیارد تومان شدند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: با این میزان سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی 4 هزار و 500 شغل جدید ایجاد شد که نشان از ظرفیت بالای حوزه کشاورزی در بحث اشتغالزایی دارد.

سپری یادآور شد: امور دام، صنایع تبدیلی و تکمیلی، ایجاد باغات جدید، شیلات، آب و خا، افزایش ظرفیت سردخانه‌ها، فرآوری محصولات کشاورزی و محصولات گلخانه‌ای، تولید شیر، محصولات زراعی و گوشت قرمز حوزه‌هایی هستند که توانسته‌ایم با پرداخت تسهیلات اشتغال از محل پایدار روستایی ایجاد شغل داشته باشیم.

وی به سه طرح پیشران که دولت مصمم به اجرای آنها در کردستان است اشاره کرد و بیان کرد: تبدیل 100 هزار هکتار از اراضی دیم استان به آبی، افزایش تولید گوشت قرمز و ایجاد 50 هزار هکتار باغ سه طرح پیشرانی هستند که به دنبال تحقق آنها هستیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید