Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

32 میلیون قطعه جوجه ریزی در کردستان انجام شده است

جوجه ریزی در مرغداری‌های کردستان روند افزایشی داشته است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال به منظور تامین بخشی از نیاز کالاهای اساسی کشور، ۳۲ میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های این استان انجام شده است.

32 میلیون قطعه جوجه ریزی در کردستان انجام شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمدفرید سپری در دومین جلسه کمیته راهبری تولید و توزیع نهاده‌ها و تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: علی‌رغم شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده و تحریم‌های ظالمانه، تولید در بخش کشاورزی به ویژه در استان کردستان تداوم داشته و توانسته‌ایم با همت تولیدکنندگان و تلاش همکاران در تامین امنیت غذایی گام‌های مؤثری برداشت شود.

وی تصریح کرد: با وجود مشکلات پیش آمده در بحث تامین نهاده‌های دامی و طیور از ابتدای سالجاری تاکنون در مرغداری‌های استان بیش از  ۳۲ میلیون قطعه، جوجه ریزی انجام شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهشی نداشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اذعان کرد: اگرچه در چهار ماه گذشته در کشور با کاهش جوجه ریزی مواجه بودیم، اما مرغداری‌های استان در تیر و مرداد ۸ درصد، در آبان ما ۱۴ درصد و در آذر ماه ۴ درصد افزایش جوجه ریزی داشته‌اند.

سپری اضافه کرد: این توفیقات در سایه تلاش بی‌وقفه همکاران بخش کشاورزی و زحمات و دلسوزی‌های مرغداران فهیم استان به دست امده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بیان کرد: سامانه بازارگاه  که در حال حاضر نهاده‌های‌ دام و طیور از طریق آن عرضه می‌شود، توانست شرایط خوبی برای تولید کنندگان فراهم کند.

سپری یادآور شد: در آخرین جلسه هیئت دولت رئیس جمهور به صورت ویژه از مجموعه وزارت جهاد کشاورزی برای تأمین و توزیع مناسب نهاده‌ها تقدیر کردند.

4 درصد گوشت مرغ کشور در کردستان تولید می شود

وی با بیان اینکه هم اکنون صنعت مرغداری استان کردستان  ۴ درصد گوشت مرغ مورد نیاز کشور را تولید می‌کند، تاکید کرد: در توزیع نهاده‌های کشاورزی باید نظارت و کنترل بیشتری صورت بگیرد و با دقت و حساسیت بیشتری اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: در توزیع نهاده‌های کشاورزی هدف ایجاد عدالت تأمین نهاده بین تولیدکنندگان بخش کشاورزی به ویژه مرغداران است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده توسط مجموعه توسعه بازرگانی و امور دام استان گفت: نقاط ضعف و فسادزا در این حوزه باید شناسایی شود و بدون هیچ تعللی در این راستا چاره اندیشی لازم صورت بگیرد.

سپری یادآور شد: هم اکنون اختلاف قابل توجهی بین قیمت نهاده‌های توزیع شده توسط سازمان جهاد کشاورزی  و بازار آزاد وجود دارد که این مسئله حساسیت در توزیع نهاده‌ها را بالا برده است.

وی با تأکید بر تداوم برنامه نظارتی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها بر روند توزیع نهاده‌ها، افزود: باید تیم‌های نظارتی ستاد به صورت مداوم کار نظارت بر توزیع در شهرستان‌ها را انجام دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطرشان کرد: باید عرصه بر متخلفین و سودجویانی که قصد برهم زدن بازار و تخلف در تحویل نهاده‌های دام و طیور را دارند تنگ‌تر و حساب آنها را از تولیدکنندگان واقعی جدا کنیم.

سپری بر هویت دار کردن دام‌های استان تأکید کرد و افزود: واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی که درصدد دریافت نهاده‌ها هستند دام‌های خود را هویت گذاری کنند در غیر اینصورت نهاده‌ای دریافت نخواهند کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید