Iranian Agriculture News Agency

قیمت مرغ در کردستان، 11 هزار تومان کاهش یافت.

مدیر امور بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان از کاهش قیمت مرغ در کردستان خبر داد.

قیمت مرغ در کردستان، 11 هزار تومان کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار ایانا در  استان کردستان، مدیر امور بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اعلام این خبر گفت: قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم در این استان به نسبت ۱۰ روز اول آذر که ۳۵ هزار تومان بود، با ۱۱ هزار تومان کاهش به ۲۴ هزار تومان رسیده است.

شهریار حنیفی با بیان اینکه مرغ کشتار روز در این استان تحویل درب مرغداری هر کیلوگرم ۱۶ هزار تومان و در مغازه ۲۴ هزار تومان است، افزود: با تدابیر انجام سده سعی می‌شود در روز‌های آتی با ورود محصول کشتار روز سایر مرغداری ها، قیمت‌ها باز هم کاهش یابد.

حنیفی افزود: کاهش قیمت بیشتر در نتیجه اعمال تدابیر نظارتی شدید، تاکید ستاد تنظیم بازار استان و مصوبه ستاد در خصوص کاهش قیمت این فرآورده پر مصرف و تاکید دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان مبنی بر فروش مرغ به قیمت کمتر از ۲۵ هزار تومان محقق شد.

حنیفی با بیان اینکه این سازمان تنها حامی حقوق مصرف کننده نیست و در تدابیر خود تداوم تولید را نیز مد نظر قرار می‌دهد، افزود: در نیتجه اقدامات انجام شده جوجه ریزی در ماه آبان به نسبت سال گذشته ۱۴ درصد و در آذر ماه نیز حدود ۱۰ درصد رشد داشته است.

وی گفت: امسال در آبان ماه سه میلیون و ۷۰۹ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شد در حالیکه در مدت مشابه سال گذشته این میزان سه میلیون و ۲۵۴ قطعه بود همچنین در ۲۴ روز آذر سال جاری ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده که این میزان نیز به نسبت سال گذشته خود از ۱۰ درصد افزایش برخوردار است.

مدیر امور بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، افزود: این افزایش‌ها حاکی از آن است که در ماه‌های آتی علاوه بر ثبات قیمت این محصول می‌توان به بازگشت نرخ مرغ کشتار روز به قیمت کمتر و ایجاد حالت تعادل بیشتر در بازار نیز امیدوار بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید