Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی قروه؛

سالانه ۴۲ تن ماهی قزل‌آلا رنگین‌کمان در قروه تولید می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی قروه گفت: به طور میانگین سالانه بیش از ۴۲ تن ماهی سردآبی قزل‌آلا رنگین‌کمان در قروه تولید و علاوه بر بازار شهرستان در سایر استان‌های کشور نیز به فروش می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان،خسرو کریمی‌پناه، اظهار داشت: در زمینه پرورش ماهیان سرد آبی دو بهره‌بردار به صورت چهار فصل در این شهرستان فعالیت دارند و توانستند برای چندین نفر اشتغالزایی پایدار ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: به طور میانگین سالانه بیش از ۴۲ تن ماهی سردآبی قزل‌آلا رنگین کمان در قروه تولید و علاوه بر بازار شهرستان در سایر استان‌های کشور نیز به فروش می‌رسد.

مدیرجهاد کشاورزی قروه خاطرنشان کرد: زمینه صادرات ماهی سردآبی برای بهره‌برداران این شهرستان فراهم شده است.

وی در مورد وضعیت پرورش ماهیان سردآبی در قروه گفت: در حال حاضر پروانه راه‌اندازی استخر پرورش ماهی قزل‌آلا رنگین کمان در قروه برای ۱۱ نفر صادر شده که با توجه به افزایش تولید، زمینه صادرات هم فراهم است.

کریمی‌پناه در مورد مشکلات تولیدکنندگان ماهیان سردآبی در این شهرستان اظهار داشت: هیچ سردخانه‌ای برای نگهداری پرورش ماهی در قروه وجود ندارد از این رو تولیدکنندگان به ناچار در هر فصل، ماهیان تولید شده را به صورت تازه‌خوری روانه بازار مصرف می‌کنند و نتیجه آن کاهش سوددهی برای آنان را به همراه داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به استخرهای متعدد کشاورزی که در اراضی این منطقه وجود دارد بهره‌برداران می‌توانند از این ظرفیت برای پرورش ماهیان سردآبی استفاده کنند و علاوه بر افزایش تولید ماهی، زمینه اشتغال پایدار و رونق اقتصادی را برای افراد زیادی فراهم سازند.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی قروه، متقاضیان پرورش ماهیان سردآبی می‌توانند با ارائه درخواست احداث مزرعه و استخر، پروانه فعالیت را از اداره جهادکشاورزی شهرستان دریافت کنند.

 

انتهای پیام