Iranian Agriculture News Agency

جانشین مرزبانی کردستان اعلام کرد:

کشف و مهار ۳۸۵ رأس دام قاچاق در بانه و مریوان

جانشین مرزبانی استان کردستان از کشف و مهار ۲۵۷ رأس دام قاچاق در مریوان و ۱۲۸ رأس در بانه به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

کشف و مهار ۳۸۵ رأس دام قاچاق در بانه و مریوان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمد عارف سپهری اظهار کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی و کسب اخباری مبنی بر انتقال دام قاچاق فاقد مجوز به مرزهای حوزه مریوان، موضوع به طور ویژه در دستور کار مرزبانان قرار گرفت.

وی افزود: مرزبانان گروهان مرزی «دره نخی» پس از ساعت‌ها کمین و پایش مستمر حوزه، گله‌های احشام قاچاق را که قصد خروج غیرقانونی از کشور داشتند را مشاهده کردند.

جانشین مرزبانی کردستان تصریح کرد: قاچاقچیان به محض مشاهده مأموران گله‌های احشام را رها و با استفاده از تاریکی هوا و پوشش کوهستانی منطقه از محل متواری شدند که تلاش برای شناسایی و دستگیری آنان ادامه دارد.

سپهری اظهار داشت: مرزبانان در پاکسازی محل ۲۵۷ رأس احشام سبک و سنگین قاچاق به ارزش بیش از هفت میلیارد ریال را مهار و توقیف کردند.

جانشین مرزبانی استان از کشف و مهار ۱۲۸ رأس احشام سبک و سنگین در حوزه مرزی این هنگ در بانه خبر داد و افزود: در پی اخبار و کسب اطلاعات واصله مبنی بر خروج گله‌های احشام قاچاق از مرز بانه مرزبانان به صورت ویژه موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: مرزبانان پاسگاه‌های «چومان»، «بلکه» و «گله سوره» حین کنترل نوار مرزی گله‌های احشام را که توسط افراد سودجو به منطقه منتقل شده بودند را مهار کردند.

جانشین مرزبانی کردستان تصریح کرد: قاچاقچیان به محض مشاهده مرزبانان عرصه را بر خود تنگ دیده و با رها کردن احشام و سو استفاده از پوشش جنگلی منطقه گریختند.

سپهری با اشاره به مهار ۱۲۸ رأس احشام سبک و سنگین در این عملیات‌ها، اظهار داشت: طبق بررسی‌های انجام شده ارزش ریالی احشام مهار شده ۳ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال برآورد شده است.

جانشین مرزبانی کردستان با هشدار به قاچاقچیان و افراد سودجو که قصد فعالیت در مرزهای استان را دارند، بیان کرد: در مرزهای کردستان با تلاش شبانه روزی مجاهدان مرزبانی با هرگونه اقدام غیرقانونی و ورود و خروج اقلام قاچاق و ممنوعه مقابله خواهد شد.

این مقام مسئول در مرزبانی کردستان بیان داشت: با توجه به اختلاف قیمت احشام در کشور عراق و همچنین سودآوری زیادی که از راه قاچاق آن به دست می‌آید افرادی سودجو و مخلان اقتصادی نسبت به قاچاق احشام به کشور عراق کرده که مرزبانان با تمام قوا با این پدیده مقابله می‌کنند.

وی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری بیش از ۲۰ قاچاقچی و سرشاخه اصلی باند قاچاق احشام در مرزهای کردستان توسط مرزبانان دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده‌اند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید