Iranian Agriculture News Agency

تکلیف اراضی ۵۲ طرح اشتغالزایی در کردستان مشخص شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعە منابع استاندار کردستان گفت: ۷۳۴ هزار و ۳۵۰ متر مربع اراضی مود نیاز اجرا و تداوم فعالیت ۵۲ طرح اشتغالزایی و سرمایه گذاری در کردستان در کمسیون‌های ماده ۲۱ و ماده ۲ قانون اراضی کشاورزی این استان تعیین تکلیف شد.

تکلیف اراضی ۵۲ طرح اشتغالزایی در کردستان مشخص شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعە منابع استاندار کردستان روز دوشنبه در جلسه کمیسیون واگذاری اراضی ملی برای طرح‌های غیر کشاورزی (مادە ۲۱) اظهار داشت: هدف از واگذاری اراضی ملی به متقاضیان رونق و توسعە بخش صنعت و گردشگری در استان است.

خالد جعفری با بیان اینکە لازم است سرمایە گذاران در این استان هموارە مورد حمایت قرار بگیرند، گفت: از ابتدای سالجاری این کمیسیون شش جلسە تشکیل دادە تا با فاصلە زمانی کمتر بتواند بخشی از مشکلات سرمایه گذاران را برطرف کند.

وی افزود: در کمیسیون واگذاری اراضی ملی به طرح‌های غیر کشاورزی از تغییر کاربری اراضی مرغوب کشاورزی جلوگیری می‌شود و تخصیص زمین به طرح‌ها در بخش‌های مختلف و با رعایت ضوابط وچارچوب‌های قانونی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

جعفری ادامه داد: با واگذاری زمین‌های مورد نیاز برای توسعه فعالیت ها عملا هزینه تولید پائین خواهد آمد که این امر کمک مهمی به سرمایه گذاران است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در این جلسه گفت: در راستای بررسی درخواست‌های واگذاری اراضی منابع ملی و دولتی جهت اجرای طرح‌های سرمایه گذاری و اشتغالزایی در سطح استان دستور العمل واگذاری اراضی منابع ملی و دولتی تعداد ۹ فقره پرونده به مساحت ۳۰ هزار و ۳۳۰ مترمربع بررسی و تعیین تکلیف شد.

محمدفرید سپری افزود : این طرح ها مربوط به درخواست‌های واگذاری اراضی منابع ملی و دولتی، تمدید قرارداد اجاره، انتقال قطعی و تایید قیمت تقویمی برای اجرای طرح‌های صنعتی و گردشگری در شهرستان‌های کامیاران، مریوان، سنندج، قروه و دیواندره است.

وی یادآور شد: از این طرح‌ها می‌توان به طرح تولید آرد گندم در مریوان و طرح‌های اقامتگاه بوم گردی در شهرستان‌های سنندج و و قروه و طرح شستشو و دانه بندی شن و ماسه در شهرستان دیواندره اشاره کرد.

۴۲ پرونده در کمیسیون‌های ماده ۲ و طرح‌های کشاورزی تعیین تکلیف شد

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان کردستان هم گفت: در راستای بررسی درخواست‌های واگذاری اراضی منابع ملی و دولتی جهت اجرای طرح‌های سرمایه گذاری و اشتغالزایی در سطح کمیسیون‌های ماده ۲ و طرح‌های کشاورزی تشکیل و تعداد ۴۲ فقره پرونده به مساحت ۷۱۳ هزار و ۲۰ مترمربع بررسی و تعیین تکلیف شد.

پیمان ملکی افزود: این طرح ها مربوط به درخواست‌های واگذاری، تمدید قرارداد اجاره و انتقال قطعی و تائید قیمت اراضی منابع ملی و دولتی جهت اجرای طرح‌های کشاورزی و تولیدی و در شهرستان‌های سنندج، کامیاران، بانه، بیجار، دیواندره، مریوان، دهگلان و سقز است.

وی تاکید کرد: احداث گلخانه و طرح پرورش مرغ مادر در مریوان، طرح پرواربندی گوساله در و طرح گاوداری شیری در سنندج از جمله این طرح‌ها است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید