Iranian Agriculture News Agency

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

صادرات محصولات کشاورزی کردستان به ۲۵۸ میلیون دلار رسید

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: میزان صادرات محصولات کشاورزی از این استان در هشت ماه منتهی به آبان امسال با ۲۹ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲۵۸ میلیون دلار رسید.

صادرات محصولات کشاورزی کردستان به ۲۵۸ میلیون دلار رسید

به گزارش ایانا در استان کردستان، شهریار حنیفی، اظهار داشت: میزان صادرات محصولات کشاورزی از کردستان در این مدت ۷۰۶ هزار تن بود که ارزش ریالی این میزان حدود ۴۴ هزار و ۲۰۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی اضافه کرد: صادرات محصولات کشاورزی استان در هشت ماه گذشته با توجه به ارزش ۴۹۷ میلیون دلاری کل صادرات گمرکات استان بیش از ۵۲ درصد از آن را تشکیل می‌دهد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: با توجه به اینکه دولت آمریکا حلقه تحریم‌ها را تنگ تر کرده و بر بخش‌هایی از اقتصاد ایران مانند پتروشیمی، معدن و فولاد تحریم ها را تسری داده، همین موضوع باعث تمرکز بیشتر بر صادرات بخش کشاورزی شده و این امر افزایش صادرات را بدنبال داشته است.

حنیفی یادآور شد: بطور میانگین روزانه حدود سه هزار تن محصولات کشاورزی از گمرکات استان صادر می‌شود که بر اساس خوداظهاری صادر کنندگان، حدود ۷۸۰  تن آن مربوط به تولیدات کردستان است.

وی گفت: در سال‌جاری علیرغم اینکه کل میزان صادرات محصولات کشاورزی از طریق گمرکات استان کردستان به لحاظ ارزش وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱.۹ برابر شده، اما ارزآوری آن فقط ۲۹ درصد رشد داشته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید