Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دامپزشکی کردستان:

مجوز برای خروج مرغ زنده از کردستان صادر شد

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: ارسال مرغ زنده از استان به استان‌های دیگر که به منظور کنترل بازار و جلوگیری از روند افزایشی قیمت این فرآورده پروتئینی پر مصرف ممنوع شده بود، از امروز مجاز شد.

مجوز برای خروج مرغ زنده از کردستان صادر شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، مجتبی ورمقانی، اظهار داشت: صدور گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای مرغ زنده به مقصد سایر استان‌های کشور از چهارم آذر به دستور دادستان عمومی و انقلاب کردستان با هدف کاهش سریع قیمت مرغ، ممنوع شده بود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر هم مجوز صادره بر اساس ۴۰ درصد ظرفیت جوجه ریزی مرغداری‌ها خواهد بود و ۶۰ درصد آن باید برای کشتار و مصرف روزانه مردم به کشتارگاه‌های داخل استان حمل شود.

مدیرکل دامپزشکی کردستان افزود: در ۱۰ روز گذشته که خروج مرغ زنده از استان ممنوع بود، سه محموله مرغ زنده به ظرفیت ۱۶ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم در حین خروج غیرمجاز توسط ماموران انتظامی توقیف و به کشتارگاه‌های منتقل و پس از کشتار با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار توزیع شد.

گفتنی است، قیمت مرغ از اوایل آذر با افزایش سرسام آور در کردستان به حدود ۳۵ هزار تومان در هر کیلوگرم رسید که با ورود مسوولان و نظارت دقیق، قیمت آن در حال حاضر حدود ۲۴ هزار تومان است.

واحدهای مرغداری کردستان با ظرفیت حدود ۱۴ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۴۰۰ قطعه در دوره و حدود ۵۸ میلیون قطعه در سال با توان تولید ۱۰۰ هزار تُن گوشت مرغ در حال فعالیت است.

از صنایع مرتبط با این فعالیت، ۶ کشتارگاه صنعتی مرغ با ظرفیت ۱۶ هزار قطعه در ساعت، ۱۵ کارخانه اختصاصی خوراک طیور به ظرفیت سالیانه ۳۶۰ هزار تُن، چهار واحد ذرت خشک کنی به ظرفیت ۶۲ هزار تُن و نیز سه واحد فرآوری کود مرغی به ظرفیت ۵۰ هزار تُن در سال وجود دارد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید