Iranian Agriculture News Agency

حدود ۴۰ هزار تن نهاده دامی در استان کردستان توزیع شد

مدیر کل پپشتیبانی امور دام کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۹ هزار و ۹۶۰ تن انواع نهاده دام و طیور با قیمت دولتی میان مرغداری‌های این استان توزیع شده است.

حدود ۴۰ هزار تن نهاده دامی در استان کردستان توزیع شد

به گزارش خبرنگار ایانا  استان کردستان، فرزاد معاونی اظهار کرد: این میزان نهاده دام شامل ۲۱ هزار و ۱۶۷ تن سویا، ۱۰ هزار و ۹۰۰ تن ذرت و هفت هزار و ۹۰۰ تن جو است که عمدتا بین مرغداران توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر این میزان بخش خصوصی استان نیز مقادیری نهاده زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی بین بهره‌برداران توزیع کرده است، افزود: هشت هزار تن نهاده دیگر از سهم اداره کل پشتیبانی امور دام نیز در حال انتقال به استان است.

معاونی با بیان اینکه آرامش خوبی در بحث تامین و توزیع نهاده های دام و طیور در استان حاکم شده است، اضافه کرد: با متخلفان و افراد سودجویی که در نحوه توزیع و تامین این نهاده‌ها اخلال ایجاد کنند، برخورد خواهد شد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کردستان یادآور شد: با توجه به سهم تولید استان در گوشت مرغ غرب و شمالغرب کشور، مکاتباتی در خصوص وضعیت توزیع نهاده‌های دامی صورت گرفته تا سهمیه بیشتری به کردستان اختصاص داده شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید