Iranian Agriculture News Agency

دستور صریح دادستان سنندج به مسوولان کردستان:

قیمت مرغ نباید بیشتر از ۲۵ هزار تومان باشد

ممنوعیت خروج مرغ از استان کردستان

قیمت هر کیلوگرم مرغ در استان نباید بیشتر از ۲۵ هزار تومان باشد و تا زمانی که نیازهای استان مرتفع نشده خروج مرغ از مبادی خروجی استان ممنوع است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

قیمت مرغ نباید بیشتر از ۲۵ هزار تومان باشد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمد جباری، در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان کردستان اظهار داشت: اینکه در کمتر از 24 ساعت قیمت مرغ از 25 هزار تومان به 35 هزار تومان افزایش یاید قابل قبول و قانونمند نیست.

وی تصریح کرد: در مواجه بین دولت به معنای کل حاکمیت که و نهادها و موسسات تولیدی هر جا اینگونه مشکلاتی پیش بیاید دو مولفه حق و تکلیف ملاک قرار می‌گیرد.

دادستان انقلاب و عمومی سنندج افزود: دولت و نهادها نسبت به هم حق و تکلیفی دارند و باید هر دو مقوله با هم دیده شود.

جباری خاطرنشان کرد: وقتی قانون تکلیفی را به وجود بیاورد لازم‌الاجرا است و ضمانت اجرایی است.

وی ادامه داد: تولیدکننده نباید تابع بازار تهران باشد و در چنین شرایطی  بیشتر به مردم فشار بیاورند.

جباری اذعان داشت: اگر چه کمبود و نبود کالاهای اساسی مصالح عمومی را به خطر می‌اندازد، عدم عرضه و  احتکار کالا هم خلاف قانون است و با افراد متخلف برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: براساس قوانین تعزیرات و مجازات اخلاگران در نظام اقتصادی، می‌توانیم با هر واحد تولیدی که از عرضه مرغ خودداری می‌کند برخورد قضایی داشته باشیم.

دادستان انقلاب و عمومی سنندج افزود: ملاک و معیار قیمت کالاها توسط کارگروه‌های تنظیم بازار بعنوان مرجع قانونی مشخص می‌شود و همه تولیدکنندگان مکلف و موظف به رعایت آن هستند.

وی خاطرنشان کرد: عمده واحدها اعم از مرغداری و غیرمرغداری از  یارانه استفاده می‌کنند و این درست نیست در این شرایط اقتصادی به تعهدات خود عمل نکنند.

جباری گفت: در این شرایط که کشور با مشکلات اقتصادی و کرونا مواجه است از حمایت بخش تولید خودداری نمی‌کند اما چرا باید تولیدکننده بخاطر سود بیشتر شبانه مرغ را از استان خارج کند.

وی افزود: تا زمانی که  نیاز کردستان مرتفع نشود خروج مرغ زنده از مبادی استان ممنوع است و هر واحدی تخلف کند محموله‌اش توقیف و به کشتارگاه منتقل و با قیمت ضابطه‌مند توزیع می‌شود.

دادستان انقلاب و عمومی مرکز کردستان افزود: با واحدهای تولیدی که از عرضه محصول نیز خود خودداری کنند، براساس تصمیم اعضای این کارگروه و دستگاه قضایی مطابق قانون برخورد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برخورداری از امکانات لازم برای تولید مرغ حق مرغدار است و تولیدکنندگان باید در چهارچوب قانون دنبال حقوق خود باشند ولی اجازه اخلال در تامین مایحتاج مورد نیاز مردم ندارند.

جباری تصریح کرد: همانگونه که دولت موظف و مکلف به تامین امنیت و اعطای تسهیلات، زمین و تامین سایر امکانات برای تولیدکننده است، تولیدکنندگان نیز نباید به بهانه سود بیشتر در تولید و عرضه اخلال ایجاد کنند و تمامی مشکلات به سمت مصرف‌کننده نهایی شیب داده شود.

وی تاکید کرد: قیمت هر کیلوگرم مرغ در استان نباید بیشتر از ۲۵ هزار تومان باشد و تا زمانی که نیازهای استان مرتفع نشده خروج مرغ از مبادی خروجی استان ممنوع است.

وی با بیان اینکه اگر کسی بخواهد مرغی از استان خارج کنند جرم است، گفت: اگر موردی مشاهده شود فوری به نزدیک ترین کشتارگاه انتقال و بعد از کشتار به چرخه مصرف استان وارد خواهد شد.

دادستان انقلاب و عمومی مرکز کردستان تصریح کرد: کسانی که نهاده دریافت کرده ولی حاضر به تولید و توزیع با قیمت مصوب نیستند باید توجیه شود.

وی افزود: دستگاه قضا در صورت ممانعت از انجام تکلیف از سوی واحدهای تولید دستور عرضه به بازار را صادر کنیم.

جباری گفت: قیمت باید تثبیت شود قیمت مرغ به هیچ وجه بالای 25 هزار تومان نباید برسد و پایین تر شدن از این قیمت مصوب کار مهندسی نیاز دارد.

وی اذعان کرد: خواهش و استدعای ما این است که نظارت های مستدام و مستمر باشد ما نمی توانیم در برابر تکلیف نهادها خود را وظیفه مند بدانیم ولی حق و حقوق عمومی را نادیده بگیریم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید