Iranian Agriculture News Agency

خروج مرغ زنده از کردستان ممنوع شد

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: صادرات مرغ از استان به منظور کنترل بازار و جلوگیری از روند افزایشی قیمت این فرآورده پروتئینی پر مصرف ممنوع است.

خروج مرغ زنده از کردستان ممنوع شد

 

به گزارش خبرنگار ایانا در  استان کردستان، مجتبی ورمقانی  اظهار داشت: صدور گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای مرغ زنده به مقصد سایر استان‌های کشور از امروز تا اطلاع ثانوی ممنوع و علت آن دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مبنی بر کاهش سریع قیمت مرغ است.

وی با بیان اینکه شبکه دامپزشکی شهرستان‌ها تا اطلاع ثانوی مجوز خروج مرغ زنده از استان کردستان را صادر نکنند،  اضافه کرد: در این راستا شب گذشته ۲ محموله مرغ زنده به ظرفیت ۱۰ تُن که در حال خروج از استان بود توسط ماموران فرماندهی انتظامی توقیف و به یکی از کشتارگاه‌ها منتقل شد و امروز پس از کشتار با قیمت مصوب در بازار توزیع می‌شود.
واحدهای مرغداری کردستان با ظرفیت حدود ۱۴ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۴۰۰ قطعه در دوره و حدود ۵۸ میلیون قطعه در سال با توان تولید ۱۰۰ هزار تُن گوشت مرغ در حال فعالیت است.
از صنایع مرتبط با این فعالیت، ۶ کشتارگاه صنعتی مرغ با ظرفیت ۱۶ هزار قطعه در ساعت، ۱۵ کارخانه اختصاصی خوراک طیور به ظرفیت سالیانه ۳۶۰ هزار تُن، چهار واحد ذرت خشک کنی به ظرفیت ۶۲ هزار تُن و نیز سه واحد فرآوری کود مرغی به ظرفیت ۵۰ هزار تُن در سال وجود دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید