Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی قروه خبر داد:

اجرای طرح جهش تولید در محصولات کشاورزی با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام در قروه

مدیر جهاد کشاورزی قروه گفت: طرح اجرای جهش تولید و ارتقا کیفیت تولید محصولات زراعی در ۵ محصول اصلی شامل گندم، جو، کلزا، گلرنگ و علوفه با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در سطح این شهرستان در دست اقدام است.

اجرای طرح جهش تولید در محصولات کشاورزی با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام در قروه

به گزارش خبرنگار ایانا در  استان کردستان،، خسرو کریمی‌پناه، اظهار داشت: چندین نوع گندم آبی و دیم در قروه کشت می‌شود که شامل پیشگام، بهمنی، آذرا ، اوحدی، واران و...است که به دلیل شرایط آب و هوایی منطقه از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی قروه گفت: در سال زراعی جاری ۱۲ هزار و ۱۰۰هکتار از اراضی قروه به کشت آبی گندم اختصاص یافته و سهم اراضی دیم در زمینه کشت گندم دیم ۷۲ هزار هکتار بوده است.

وی در مورد کشت سایر محصولات زراعی در اراضی قروه تصریح کرد: در سال زراعی جاری ۲۵۱ هکتار از اراضی قروه به کشت کلزا اختصاص یافته است و ۶۰ هکتار ماشک نیز بعنوان محصول استراتژیک به زیر کشت رفته است.

کریمی‌پناه در ادامه افزود: به منظور حمایت از کشاورزان هفت هزار تن کود شیمیایی در اختیار آنها قرار گرفته است و این میزان کود شیمیایی تمام اراضی کشت پاییزه را زیرپوشش قرار داده است و ۱۵ درصد کشت بهاره نیز از این طرح برخوردار شده است.

وی اذعان داشت: طرح اجرای جهش تولید و ارتقا کیفیت تولید محصولات زراعی در ۵ محصول اصلی شامل گندم، جو، کلزا، گلرنگ و علوفه با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در سطح شهرستان در دست اقدام است که این طرح در سال زراعی جاری افزایش تولید این محصولات را به همراه دارد و نیاز بازار استان و شهرستان قروه را نیز بر طرف خواهد ساخت.

مدیر جهاد کشاورزی قروه ادامه داد: با توجه به میزان بارش‌های پاییزه و بهاره کود شیمیایی مورد نیاز در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد و پیش‌بینی می‌شود با افزایش میزان بارش‌های فصلی تولید محصولات زراعی نیز افزایش یابد.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی قروه، با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه کشت انتظاری نخود در مزارع این شهرستان از آذرماه آغاز خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید