Iranian Agriculture News Agency

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

به زودی کشاورزی کارت در اختیار زارعان استان قرار خواهد گرفت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان،گفت: به زودی تسهیلات خرید نهاده های کشاورزی با عنوان کشاورزی کارت در اختیار زارعان استان قرار خواهد گرفت.

به زودی کشاورزی کارت در اختیار زارعان استان قرار خواهد گرفت

 

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، امروز27 آبان 99 اولین جلسه هماهنگی صدور و توزیع کشاورز کارت با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان، مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان و رئیس شرکت خدمات حمایتی استان برگزارشد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، گفت؛ با توجه به افزایش قیمت نهاده های کشاورزی در کشور و به منظور تامین به موقع نهاده ها از سوی کشاورزان تسهیلات یک ساله در قالب کشاورز کارت در اختیار زارعان استان قرار خواهد گرفت. 

وی با بیان اینکه این تسهیلات برای تامین نهاده های مورد نیاز، سه محصول استراتژیک گندم، جو و دانه های روغنی خواهد بود اظهار کرد؛ به ازای هر یک هکتار زراعت مبلغ ۲میلیون تومان به عنوان تسهیلات خرید نهاده با سود ۱۲ درصد به مدت یک سال در اختیار بهره برداران قرار خواهد گرفت. 

سپری با تاکید بر اینکه صدور کشاورز کارت از طریق بانک کشاورزی استان انجام خواهد شد گفت؛ بهره برادران باید خرید نهاده ها را از طریق کارگزاری های شرکت خدمات حمایتی و کلینیک های گیاهپزشکی و سم فروشی های مجاز در استان  انجام دهند. 

وی یادآور شد سقف تسهیلات برای هر بهره بردار ۲۰ میلیون تومان خواهد بود و زمان باز پرداخت آن  به مدت یک سال خواهد بود. 

وی تاکید کرد؛ به زودی اطلاعیه های مرتبط با این موضوع جهت ثبت درخواست متقاضیان کشاورز کارت از طریق سازمان جهاد کشاورزی انجام خواهد شد و متقاضیان به بانک عامل معرفی خواهند شد.

سپری با اشاره به شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از هرگون تجمعی در ادارت و مراکز جهاد کشاورزی تصریح کرد: برای اجرای این مهم سامانه مشخصی راه اندازی و تمام مراحل کار از طریق اینترنت و بدون مراجعه حضوری انجام خواهد شد. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید