Iranian Agriculture News Agency

تحقق 100 درصدی برنامه کشت پاییزه در کردستان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در سال زراعی جدید 100 درصد برنامه ابلاغی کشت پاییزه در کردستان تحقق یافته و در مجموع حدود 660 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت پاییزه انواع محصولات کشاورزی می رود.

تحقق 100 درصدی برنامه کشت پاییزه در کردستان

 

به گزارش خبرنگار ایانا در  استان کردستان، به نقل ازفارس، حیدر مرادی، با بیان اینکه کشت پاییزه در کردستان هر سال از اول مهر تا آخر آبان انجام می‌شود، اظهار کرد: این میزان از اراضی زیر کشت محصولاتی همچون گندم، جو، کلزا، ماشک، گاودانه و خلر می‌رود.

وی افزود: گندم با 590 هزار و 373 هکتار بیشترین میزان کشت را به خود اختصاص داده که در کشت آبی 93 درصد و در کشت دیم 99 درصد برنامه ابلاغی محقق شده است و همچنان نیز برنامه کشت دیم ادامه دارد و پیش بینی می شود بیش از برنامه ابلاغی این محصول زیر کشت برود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه در حال حاضر در کشت آبی گندم 93 درصد و در کشت دیم 99 درصد برنامه ابلاغی تحقق یافته است، ادامه داد: محصول جو نیز سهم 36 هزار هکتاری در کشت پاییزه امسال را دارد.

مرادی یادآور شد: در سال زراعی 1400-1399، 558 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیرکشت گندم دیم، 32 هزار و 373 هزار هکتار زیر کشت گندم آبی، 30 هزار هکتار زیر کشت جوی دیم، 6 هزار هکتار زیر کشت جوی آبی و 3 هزار و 500 هکتار نیز قرار بود زیر کشت کلزا برود که از این میزان تنها هزار و 10 هکتار زیر کشت رفت.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه سال گذشته خسارت بسیاری از لحاظ آفات به کلزاکاران وارد شد و همچنین مشخص نبودن قیمت خرید امسال، کشاورزات رغبت بسیاری برای کاشت این محصول نداشتند و از این رو تنها حدود 30 درصد برنامه ابلاغی محقق شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در 3 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی کردستان قرار است ماشک کشت شود که با تهیه 100 تن بذر این محصول تا کنون 522 هکتار زیر کشت رفته و بقیه آن نیز به زیر کشت خواهد رفت و همچنین 261 هکتار نیز به صورت مخلوط با جو زیر کشت رفته است.

مرادی اظهار کرد: همچنین بر اساس برنامه ابلاغی امسال، 6 هکتار زیر کشت گاودانه، 70 هکتار زیر کشت خلر و 38 هکتار نیز به صورت مخلوط کشت خلر و جو انجام می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید