Iranian Agriculture News Agency

فرمانده مرزبانی کردستان:

یازده هزار راس دام قاچاق در مرزهای کردستان توقیف شد

فرمانده مرزبانی کردستان گفت: ۱۱ هزار راس دام به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال از ابتدای سال ۹۹ تاکنون در مرزهای این استان توسط مرزبانان مهار و توقیف شده است.

یازده هزار راس دام قاچاق در مرزهای کردستان توقیف شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، سردار علیرضا مرزبانی، اظهار داشت: در راستای حراست از مرزهای استان و مبارزه قاطع و مستمر با قاچاق، مرزبانان این فرماندهی در مناطق مرزی بانه و مریوان توانستند در چندین ماموریت اطلاعاتی و عملیاتی گله‌های بزرگ احشام را توقیف کنند.

وی اضافه کرد: در این عملیات ها ۱۱ هزار راس انواع دام سبک و سنگین قاچاق فاقد مجوز که توسط افراد سودجو به مرزهای استان انتقال داده شده بود، مهار و از خروج غیر قانونی آنها جلوگیری شد.

فرمانده مرزبانی کردستان یادآور شد: بر اساس نظر کارشناسان ارزش ریالی این احشام کشف شده حدود ۲۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

مرزبانی نکاتی را در خصوص دلایل قاچاق احشام عنوان کرد و افزود: به علت اختلاف قیمت بالا و تفاوت نرخ ارز در عراق قاچاقچیان رو به قاچاق احشام آورده و با این کار قصد اختلال در بازار داخلی را دارند.

وی تاکید کرد: مرزبانان استان با تلاش شبانه روزی از خروج احشام و ورود هر گونه کالای قاچاق دیگر جلوگیری خواهند کرد تا همپای نهادهای انقلابی و دستگاه‌های اجرایی مانع از خروج سرمایه ملی از کشور شوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید