Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان

بیش از چهار هزار میلیارد ریال در بخش فرآوری کشاورزی کردستان سرمایه گذاری شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: فرآوری محصولات کشاورزی این استان با سرمایه گذاری چهار هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال در خدمت هفت ساله دولت تدبیر و امید ۳.۸ برابر رشد کرده است.

بیش از چهار هزار میلیارد ریال در بخش فرآوری کشاورزی کردستان سرمایه گذاری شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان؛ محمدفرید سپری رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان، با اشاره به اینکه میزان پایین فرآوری محصولات کشاورزی از موضوعات آزاردهنده بخش کشاورزی است، اظهار کرد: از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن تولید استان هم اکنون حدود یک میلیون و ۲۱۱ هزار تن شامل ۴۲ درصد کل محصولات، فرآوری می‌شود.

وی اضافه کرد: در هفت سال (۹۲ تا ۹۹) طرح‌های مختلفی برای فرآوری محصولات کشاورزی آغاز شد که اکنون تعداد آنها از ۳۷ واحد با ۱۳۳ واحد احداث شده به ۱۷۰ مورد رسیده و میزان فراوری در آنها از ۳۱۸ هزار تن سال ۱۳۹۲ با ۸۹۳ هزار تن افزایش به یک میلیون و ۲۱۱ هزار تن رسیده است.

سپری با بیان اینکه تا سال ۱۳۹۲ میزان سرمایه گذاری انجام شده در واحدهای فراوری محصولات کشاورزی استان حدود ۲۴۴ میلیارد ریال برآورد می‌شد، افزود: هم اکنون این میزان با سرمایه گذاری چهار هزار و ۵۶۰ میلیارد ریالی در هفت سال اخیر به چهار هزار و ۸۰۴ میلیارد ریال رسیده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: همچنین میزان اشتغالزایی ایجاد شده در این بخش نیز از ۵۲۷ نفر ابتدای فعالیت دولت یازدهم اکنون با افزایش یک هزار و ۲۴۹ فرصت شغلی ایجاد شده به یک هزار و ۷۷۶ نفر رسیده است.

وی گفت: اکنون نیز ۲۷۸ طرح فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی در دست اقدام است که با اتمام این واحدها برای یک هزار و ۲۳۸ نفر دیگر اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

سپری عمده طرح‌های اجرا شده را در بخش های تولید خوراک دام و طیور، میوه خشک، بسته بندی غلات و حبوبات، واحدهای سردخانه ای، کارخانه های آرد و کنسانتره اعلام کرد و افزود: این طرح ها حداقل از ۲۵ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید