Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

۲۶ هزار تن گوجه فرنگی از کشاورزان کردستانی خریداری شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در راستای حمایت از کشاورزان کردستانی، امسال ۲۶ هزار تن گوجه فرنگی در این استان با قیمت تضمینی خریداری شده است.

۲۶ هزار تن گوجه فرنگی از کشاورزان کردستانی خریداری شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمدفرید سپری با اشاره به وضعیت کاشت و برداشت محصول گوجه فرنگی در استان کردستان، اظهار کرد: در سال زراعی جاری یک هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت محصول گوجه فرنگی رفته بود که از اوایل شهریور ماه فصل برداشت آن آغاز شده بود.

وی بیان کرد: با احتساب میانگین برداشت ۵۵ تُن در هر هکتار، بهره‌برداران استان کردستان حدود ۶۹ هزار تُن از این محصول را امسال برداشت و روانه بازار مصرف کردند که ۲۶ هزار تن آن نیز به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به وضعیت خرید تضمینی محصول گوجه فرنگی در استان، ادامه داد: خرید تضمینی گوجه فرنگی توسط دولت، امسال برای دومین سال متوالی است که به منظور حمایت از گوجه فرنگی کاران انجام می‌شود.

سپری یادآور شد: محصول خریداری شده نیز به دو کارخانه فرآوری محصول گوجه فرنگی در استان‌های کرمانشاه و کردستان انتقال داده شد تا پس از فرآوری به صورت رب در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه نرخ خرید حمایتی هر کیلوگرم گوجه فرنگی در سال جاری ۱۰ هزار ریال تعیین شد، یادآور شد: به زودی بهای محصول خریداری شده به حساب کشاورزان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید