Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان :

ضرورت حمایت بانکهای عامل از کشاورزی قراردادی

توسعه اقتصادی و زیرساخت ها دغدغه مشترک بانک های عامل و سازمان جهاد کشاورزی استان

سپری اذعان داشت :توسعه اقتصادی و زیرساخت های توسعه، دغدغه مشترک بانک های عامل و سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان است.

ضرورت حمایت بانکهای عامل از کشاورزی قراردادی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمد فرید سپری در جلسه تامین سرمایه گذاری مالی طرحهای کشاورزی که باحضور بانک های عامل برگزار شد اظهار کرد: 1000 میلیارد تومان طرح کشاورزی در حال حاضر در انتظار تامین سرمایه هستند.

وی افزود: 848 میلیاردتومان از طرح های بخش کشاورزی  همراه توجیه طرح برای معرفی به بانک های عامل  نهایی شده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: حوزه های مختلف زراعت، شیلات، دام و طیور، صنایع کشاورزی و دیگر زیر بخش‌ها با ارائه طرح های کلان با ثبت در سامانه نیازمند تلاش و همکاری بیشتر بانک‌ها هستند.

وی تأکید کرد : برای رسیدن استان کردستان به توسعه اقتصادی ضروریست طرح های بزرگ با توجیه اقتصادی بیشتر در اولویت قرار بگیرند.

وی یادآورشد: امروز بانکهای عامل در کنار بخش کشاورزی نقش پراهمیتی در توسعه  این بخش ایفا کرده اند لذا باید با همت و تلاش بیشتر در راستای رفع مشکلات سرمایه گذاری در استان اقدام شود به نوعی همت جهادی در این اقدام ارزشمند را می طلبد.

سپری خاطر نشان کرد: با تحریم‌های ظالمانه و بروز بیماری کرونا شرایط اقتصادی سخت و براین اساس توجیه اقتصادی و مالی در  فضای کسب و کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار داشت همه به نوعی دغدغه توسعه استان را داریم و باید بانکهای عامل بیش از پیش در حمایت از کشاورزی قراردادی و طرحهای کوچک را به سمت طرح های بزگ سوق داده و در راستای پرداخت تسهیلات سرمایه‌گذاری تسهیل و تسریع ایجاد کنند. 

در پایان این جلسه لیست طرح های سرمایه‌گذاری بخش‌ کشاورزی جهت بررسی و اظهار نظر ظرف یک هفته به بانکها اعلام شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید