Iranian Agriculture News Agency

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی

چشم انداز توسعه کردستان را باید در کشاورزی دید

ضرورت توسعه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در استان

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: معدن، چشم‌انداز توسعه استان کردستان نیست، بلکه باید این چشم‌انداز را در توسعه کشاورزی دید.

چشم انداز توسعه کردستان را باید در کشاورزی دید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، علیرضا زندیان، در نشست با روسای سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: مهمترین هدف و برنامه ما توسعه اقتصادی همه جانبه استان است.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عدم بهره‌گیری از کشاورزی مکانیزه و کشت دیم در گذشته موجب مهاجرت روستائیان شهرستان بیجار شده است.

وی با بیان اینکه چشم‌انداز توسعه استان کردستان معدن نیست، خاطرنشان کرد: باید این چشم‌انداز را در توسعه کشاورزی دید و با توجه جدی به این بخش زمینه توسعه همه جانبه استان را فراهم کرد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی افزود: علی‌رغم وجود معادن مختلف در استان کردستان، اولویت ما باید توسعه بخش کشاورزی در تمام زمینه‌ها باشد چون راهگشای تمام بخش‌های دیگر خواهد بود و موجب تحرک‌ بخش خدمات هم می‌شود.

وی با عنوان اینکه بیشترین اشتغال و بیشترین درآمد نا خالص ملی در بخش کشاورزی است، عنوان کرد: ظرفیت‌هایی مثل بارندگی مناسب بیش از 500 میلی‌متر در سال  استان را مستعد توسعه کشاورزی کرده است.

زندیان اظهار کرد: در بخش کشاورزی باید صنایع تبدیلی توسعه بیشتری پیدا کند تا هم در بحث اشتغال و هم در بحث بهره‌وری و جلوگیری از خام‌فروشی در استان تاثیرگذار باشد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی افزود: سهم 7 هزار هکتاری کشت آبی در بیجار کم است و باید در راستی تبدیل اراضی دیم به آبی تلاش جدی صورت بگیرد این مهم را از طریق مجلس پیگیری خواهیم کرد.

زندیان افزود: باید از مدیران تاثیرگذار برای توسعه استان بهره بگیریم و مدیران باتجربه را حمایت کنیم.

وی عنوان کرد: باید از مدیران توانمند و بومی استان حمایت کنیم تا در بدنه میانی وزارتخانه‌ها قرار بگیرند و در جهت اجرای برنامه‌های توسعه‌ای راهگشا باشند.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: موقعیت ویژه استان به لحاظ مرزی بودن با کشورهای خارجی و نیز مرز مشترک با چند استان کشور موجب مستعدشدن توسعه همه جانبه این استان است.

زندیان اضافه کرد: ایجاد ظرفیت تعمیرات و نگهداری ادوات کشاورزی و ایجاد سیلو در مجاورت شهرهای استان ضروری است.

وی افزود: آسان‌کاری در زمینه بیمه محصولات کشاورزی، ایجاد شرایط مناسب برای تبدیل 12 هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان بیجار به آبی از محل تخصیص آب سد تلوار از دیگر ضرورت‌هاست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید