Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه‌ریزی امور اقتصادی جهاد کشاورزی کردستان

افزایش بودجه بخش کشاورزی کردستان انتظار از نمایندگان مجلس است

معاون برنامه‌ریزی امور اقتصادی جهاد کشاورزی کردستان گفت: تقویت و افزایش پایه بودجه‌ای بخش کشاورزی کردستان انتظار ما از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است.

افزایش بودجه بخش کشاورزی کردستان انتظار از نمایندگان مجلس است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، خلیل فعله‌گری در نشست روسای جهاد دانشگاهی با نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان بیجار 20 درصد مساحت استان و 5 درصد جمعیت شهری و 6.9 دهم جمعیت روستایی استان را به خود اختصاص داده که این موضوع نیازمند بحث و کالبدشکافی است.

وی افزود: دلیل بالابودن مهاجرت مردم بیجار موضوعی است که باید از سوی متولیان امر کالبدشکافی و بررسی جدی شود.

فعله‌گری خاطرنشان کرد: بیش از 80 درصد دلیل مهاجرت مردم بیجار به سمت سایر نقاط استان و یا استان‌های دیگر نبود اشتغال و نرسیدن به نقطه مطلوب در بهره‌گیری از ظرفیت‌ مناسب حوزه کشاورزی و دامداری است.

وی گفت: دولت در خیلی از روستاها زیرساخت‌های لازم مانند آب، برق، گاز، جاده و غیره را برای مردم ایجاد کرده اما اقتصاد روستائیان مورد توجه قرار نگرفته است.

تامین 11.8 دهم درصد گوشت قرمز کردستان در بیجار

معاون برنامه‌ریزی امور اقتصادی جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: 11.8 دهم درصد گوشت قرمز و 26.4 دهم درصد تخم‌مرغ، 9.2 گوشت مرغ و 24 تا 25 درصد گندم استان در شهرستان بیجار تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه جایگاه کشاورزی بیجار یک جایگاه مهم است، خاطرنشان کرد: استان کردستان در زمینه تولید محصولات کشاورزی در کشور رتبه هفدهم به لحاظ سطح زیرکشت رتبه ششم داریم و دلیل آن دیم‌بودن بیشترین میزان اراضی کشاورزی دیم است.

فعله‌گری تصریح کرد: تقویت پایه بودجه‌ای استان انتظار ما از نمایندگان مردم در مجلس است که بخش کشاورزی در این زمینه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اعتبارات هزینه‌ای کشور 14 هزار میلیارد تومان و کردستان 394 میلیارد تومان است،گفت: این موضوع موجب بروز مشکلات زیادی شده است و دست استان در خیلی از مسائل بسته شده است.

معاون برنامه‌ریزی امور اقتصادی جهاد کشاورزی کردستان افزود: اعتبارات تملکی برای انجام کارهای عمرانی در کشور 19 هزار و 600 میلیارد تومان ولی استان کردستان 633 میلیارد تومان است.

وی اظهار کرد: با 600 میلیارد تومان چه اقدام جدی می‌تواند در حوزه عمرانی در بخش کشاورزی این استان انجام داد تازه این میزان هرگز به صورت کامل تخصیص پیدا نمی‌کند.

وی تقویت مالی صندوق بیمه کشاورزان را ضروری خواند و عنوان کرد: پیگیری تسهیلات برای طرح‌های پیشران، گوشت قرمز، باغات و تخصیص آب و غیره از دیگر انتظارات بخش کشاورزی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید