Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کردستان

تولید 110 هزار تن گوشت مرغ در کردستان

احمد ذکریایی‌نژاد نیز در این جلسه اظهار کرد: استان کردستان در حوزه دامداری یکی از استان‌های صاحب‌نام کشور است.

تولید 110 هزار تن گوشت مرغ در کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، سید احمد ذکریایی نژاد، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کردستان در نشست روسای جهاد دانشگاهی با نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان در حوزه دامداری یکی از استان‌های صاحب‌نام کشور است.

وی خاطرنشان کرد: منطقه سیاه‌منصور بیجار به عنوان یکی از قطب‌های دامپری کشور از گذشته تا به امروز شناخته شده است.

ذکریایی‌نژاد با بیان اینکه شهرستان بیجار بین 15 تا 22 درصد جمعیت دامی استان را به خود اختصاص داده است، گفت: در دام سنگین هم 4.2 دهم درصد جمعیت دامی استان در بیجار است.

وی افزود: استان کردستان با 752 واحد مرغداری و تولید 110 هزار تن در سال در زمینه تولید گوشت مرغ در سطح کشور مقام نهم و در شمال و غرب کشور مقام اول به خود اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: زنبورداری 378 بهره‌بردار با 12 هزار کلنی تولید عسل در شهرستان بیجار است و با وجود اینکه تعداد کم 8.7 درصد عسل استان در بیجار تولید می‌شود.

در ادامه محمدصالح احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: 157 هزار هکتار از اراضی بیجار به گشت گندم اختصاص پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه 294 هزار تن گندم تولید و 290 هزار تن خرید صورت گرفته است، گفت: در مجموع  3 هزار و 110 تن کود بین کشاورزان بیجاری توزیع شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید