Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی مریوان

برداشت ذرت علوفه‌ای در مزارع مریوان آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی مریوان از آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای در سطح ۴۵۰ هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: عملیات برداشت این محصول تا اواسط آبان ادامه دارد.

برداشت ذرت علوفه‌ای در مزارع مریوان آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمد رحیمی، اظهار کرد: پیش بینی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی برداشت ۲۲ هزار و ۵۰۰ تُن ذرت علوفه‌ای از سطح مزارع شهرستان مریوان است که به نسبت سال گذشته افزایش دارد.

مدیرجهاد کشاورزی مریوان یادآور شد: کشت و برداشت ذرت علوفه‌ای در مزارع این شهرستان نماد بارز کشاورزی قراردادی و در راستای زنجیره تولید و ارزش غذایی است که جهت مصرف علوفه در واحدهای دامداری صنعتی و نیمه صنعتی انجام شده است.

وی اضافه کرد: کار کاشت و برداشت ذرت علوفه‌ای در شهرستان مریوان برای ۱۶۷ نفر ایجاد اشتغالزایی کرده است.

رحیمی ظرفیت واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی این شهرستان را ۲۰ هزار راس دام بیان کرد و افزود: سالانه بیش از چهار هزار تن گوشت قرمز و۲۰ هزار تن شیر در این واحدهای تولیدی، تولید و روانه بازار مصرف و واحدهای فرآوری و مراکزجمع آوری شیر می شود.

وی یادآور شد: در راستای بهبود کیفیت تغذیه دام و تنوع در محصولات تناوبی جزء برنامه های جهاد کشاورزی است که از محصولات ماشک، ارزن، سورگم، خلر و چغندر علوفه ای نیز حمایت می شود، در این راستا در سالجاری سطحی معادل ۳۰ هکتار به این محصولات اختصاص یافته و از کشاورزان درخواست می شود از این محصولات کشت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی مریوان تاکید کرد: در این شهرستان تعداد ۲۲۷ واحد دامداری صنعتی و نیمه صنعتی ایجاد شده که در زمینه تولید شیر و گوشت فعال هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید