Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهاد کشاورزی کردستان مطرح کرد؛

خرید ۷۵۰ هزار تن گندم در ۸۵ مرکز کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از اول تیر ماه تا پایان روز دهم مهر ماه که فصل خرید گندم محسوب می‌شود، حدود ۷۵۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کردستانی خریداری شد.

خرید ۷۵۰ هزار تن گندم در ۸۵ مرکز کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان،  محمدفرید سپری، با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در ۸۵ مرکز خرید این محصول در استان کردستان به پایان رسید، اظهار کرد: در این مدت ۷۴۹ هزار و ۶۷۴ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خریداری شد.

وی افزود: بیشترین گندم خریداری شده در استان کردستان مربوط به شهرستان‌های بیجار با ۲۰۲ هزار و ۲۰۳ تن، قروه با ۱۳۵ هزار و ۲۷۳ تن، دهگلان با ۱۲۷ هزار و ۹۲۸ تن و دیواندره هم با ۱۱۶ هزار و ۷۷۱ تن بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: میزان گندم خریداری شده در شهرستان‌های سقز ۱۰۳ هزار و ۲۲۵ تن، کامیاران ۴۲ هزار و ۳۸۳ تن، سنندج ۱۸ هزار و هشت تن، بانه یک هزار و ۴۱۰ تن، مریوان یک هزار و ۳۹۶ تن و سروآباد هم یک هزار و ۷۰ تن است.

سپری با اشاره به وضعیت خرید گندم تضمینی در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، یادآور شد: میزان خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۹۹-۹۸ نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۲۳ هزار تن معادل سه درصد رشد داشته است.

وی از کسب رتبه چهارم استان در خرید تضمینی گندم در کشور خبر داد و بیان کرد: کردستان بعد از استان‌های خوزستان، فارس و گلستان بیشترین میزان خرید گندم را در کشور داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ارزش گندم خریداری شده در استان را یک‌هزار و ۹۰۷ میلیارد و ۷۴۰ میلیون و ۷۳۹ هزار تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان تاکنون یک میلیارد و ۹۰۷ میلیون و ۲۱۲ هزار تومان به حساب کشاورزان استان واریز شده است و حدود ۵۰۰ میلیون تومان آن باقی مانده که به‌زودی پرداخت می‌شود.

سپری اظهار کرد: این میزان گندم خریداری شده توسط ۵۳ هزار و ۸۸۱ کشاورز و در قالب ۱۷۴ هزار و ۹۹۸ محموله به ۸۵ مرکز خرید تضمینی این محصول در استان کردستان تحویل داده شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید