Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

امسال ۷۰ هزار تن انواع نهاده‌های دامی وارد کردستان شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری حدود ۷۰ هزار تن انواع نهاده‌های دامی برای توزیع میان مرغداران و دامداران استان وارد کردستان شده است.

امسال ۷۰ هزار تن انواع نهاده‌های دامی وارد کردستان شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمدفرید سپری، در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کردستان، اظهار کرد: مشکل تأمین نهاده‌های دامی یک مشکل کشوری است و مختص استان کردستان نیست و از این رو به دنبال استفاده از بخشی از ذخایر استراتژیک هستیم.

وی افزود: از اول سال جاری تا پایان شهریور ماه ۶۹ هزار و ۷۹۰ تن انواع نهاده‌های دامی وارد استان کردستان شده اما باز هم نتوانسته‌ایم نیاز مرغداران را تأمین کنیم و در این زمینه مشکلاتی وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: با توجه به کمبودها سه هزار و ۷۶۹ تن از محل ذخایر استراتژیک استان برداشت شده و بین مرغداران و دامداران توزیع شده است و توانسته‌ایم بخشی از مشکلات این صنایع را رفع کنیم.

سپری یادآور شد: در حال حاضر قیمت مرغ در کردستان درب مرغداری ۱۲ هزار تومان است که به ازای هر کیلوگرم ۵۰ تومان ارزان‌تر از میانگین کشوری است و این در حالی است که قیمت برای مصرف کننده حدود ۱۸ هزار و ۴۰۰ تومان است اما قیمت میانگین کشور کمتر از این است که این جای بحث دارد.

وی به قیمت تخم مرغ نیز اشاره کرد و بیان کرد: روزانه سرانه مصرف تخم مرغ در کردستان ۲۵ هزار کیلوگرم است که هفت هزار کیلوگرم آن در استان تولید می‌شود و بقیه از سایر استان‌ها تأمین می‌شود و همین امر باعث افزایش نرخ تخم مرغ شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در حال حاضر قیمت تخم مرغ برای مصرف کننده به ازای هر کیلوگرم ۱۷ هزار تومان است که در مراکز عرضه به زودی با قیمت ۱۴ هزار تومان در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید