Iranian Agriculture News Agency

واردات بیش از ۶۹ هزار تن نهاده کشاورزی به کردستان/قیمت مرغ در کردستان نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۶۹ هزار و ۷۹۰ تن نهاد دام و طیور وارد استان شده که ۳۰ درصد آن در شهریور امسال به سهمیه استان اضافه شده است.

واردات بیش از ۶۹ هزار تن نهاده کشاورزی به کردستان/قیمت مرغ در کردستان نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، فرید سپری در پانزدهمین جلسه کارگروه استانی تنظیم بازار کردستان که در سالن جلسات پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد‌ اظهار کرد: ضرورت دارد به فرمولی جهت جایگزین کردن خوراک دام با بهره‌وری بیشتر دست یابیم.

وی با اشاره به مشکل تامین نهاده که امری کشوری است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از  ۶۹ هزار و ۷۹۰  تن نهاده دام و طیور وارد استان شده که ۳۰ درصد آن در شهریور امسال به سهمیه استان اضافه شده است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: از سهمیه‌های تخصیص داده شده تاکنون در صنعت مرغداری ۶۴ درصد کنجاله سویا و ۶۹ درصد ذرت از سهمیه تخصیصی به استان تامین شده است‌.

وی با اشاره به قیمت مرغ در استان و مقایسه آن با میانگین کشوری، افزود: قیمت مرغ زنده در کردستان نسبت به متوسط کشوری کمتر و با قیمت پایین‌تری عرضه می‌شود.

سپری از آمادگی جهاد کشاورزی برای توزیع تخم‌مرغ طبق نرخ مصوب بر اساس ستاد تنظیم بازار در ۶ شهرستان استان خبر داد  و گفت: سرانه مصرف تخم‌مرغ در کردستان بیش از ۲۵ تن است.

وی قیمت مصوب هر کیلوگرم تخم مرغ  طبق ستاد تنظیم بازار را برای مصرف کننده، ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان عنوان کرد: از تولیدات استان روزانه ۷ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم تخم مرغ تامین و روانه بازار می‌شود و با هماهنگی انجام شده و تعیین استان معین، تخم مرغ با قیمت مصوب در شهرستان‌های استان و با هماهنگی سازمان صمت توزیع خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید