Iranian Agriculture News Agency

فرماندار ویژه سقز

مجوز احداث ۳۳۰ هکتار گلخانه در سقز صادر شد

فرماندار ویژه سقز بر ضرورت توسعه فرهنگ تولیدمحور در روستاها تاکید کرد و گفت: مجوز احداث ۳۳۰ هکتار گلخانه در این شهرستان صادر شده که اجرای آن باعث توسعه کشاورزی خواهد شد.

مجوز احداث ۳۳۰ هکتار گلخانه در سقز صادر شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، به نقل از ایرنا، کامیل کریمیان، در نشست با اعضای شورای بخش‌ها اظهار داشت: ایجاد گلخانه علاوه بر توسعه کشاورزی و افزایش درآمد پایدار، اشتغالزایی خوبی هم بدنبال دارد.

وی افزود: برای تحقق رونق تولید، برنامه ریزی جهت کشت محصول در اراضی شیب دار، بهره گیری از روش‌های نوین و مدرن آبیاری ضروری است.

کریمیان اضافه کرد: امیدواریم کشاورزان و سرمایه گذاران شهرستان از احداث گلخانه با هدف تولید بیشتر محصولات و افزایش درآمد استقبال کنند.

وی سپس با اشاره به اینکه بخشی از درخواست روستاییان، آسفالت جاده است، یادآور شد: آسفالت راه، صرفا باعث توسعه و آبادانی روستاها نمی‌شود بلکه توجه به تولید، باعث رونق خواهد شد.

کریمیان با بیان اینکه کشور در جنگ اقتصادی تمام عیار با دشمن قرار دارد و محدودیت منابع مالی داریم، تاکید کرد: عدم تحقق برخی وعده‌ها به معنای بی توجهی به مطالبات مردم نیست.

وی گفت: حجم مشکلات زیاد و میزان اعتبارات محدود است، بنابراین گاهی اوقات بر اساس اولویت‌ها و برخی مواقع بر اساس موارد ضروری اعتبارات تخصیص و هزینه می‌شود.

فرماندار ویژه سقز با بیان اینکه معدنداران، حقوق دولت را پرداخت می‌کنند، افزود: پیگیر هستیم که بخشی از پرداختی این بخش، برای آبادانی روستاهای اطراف معادن بازگردانده و در همان مناطق هزینه شود.

وی اضافه کرد: با از سرگیری ساخت کارخانه ذوب آهن صاحب بخشی از برداشت‌های معادن شهرستان برای تبدیل به گُندله و کنسانتره آهن در محدوده این کارخانه عظیم دپو خواهد شد.

کریمیان خطاب به صاحبان معادن از آنها خواست به مسایل زیست محیطی، پرهیز از خام فروشی و رعایت حد مجاز میزان بار کامیون‌ها توجه کنند.

اعضای شورای هر یک از بخش های تابعه شهرستان هم در این نشست بر نظارت مسوولان بر بازار، عرضه کالاهای تنظیم بازاری، تسریع در اعطای مجوزها در حوزه منابع طبیعی و دامپزشکی، رفع مشکلات مخابرات (آنتن دهی و کیفیت اینترنت)، بهره‌گیری از ظرفیت شورای بخش در تصمیم گیری ها، نظارت بر فعالیت ماسه شویی ها و معادن بخاطر از بین رفتن زیرساخت‌ها ناشی از فعالیت نامناسب تاکید کردند.

همچنین، افزایش تعداد پزشکان در سطح روستاها و ده گردشی آنان برای ارایه خدمات بیشتر و بهتر، تسریع در گازرسانی به روستاها و افزایش سهمیه سوخت ماشین آلات کشاورزی از جمله مطالبات مردم بود که از سوی نمایندگان شوراها مطرح شد.

اعضای شورای بخش زیویه، سرشیو، امام و مرکزی سقز همچنین بر در نظر گرفتن حق جلسه برای اعضای شورای روستاها، ضرورت تسریع در پرداخت پول گندمکاران، عملیاتی شدن تخصیص آب سد چراغ ویس برای مصارف کشاورزی، نظارت بر توزیع بذر، کود و سم، آسفالت و بهسازی راه‌های روستایی و احداث زمین‌های ورزشی تاکید کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید