Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی دهگلان

برداشت کلزا در اراضی کشاورزی دهگلان از هفت تن در هکتار گذشت

مدیر جهاد کشاورزی دهگلان گفت: کلزاکاران پیشرو در این شهرستان امسال در هر هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت بیش از هفت تن محصول برداشت کردند.

برداشت کلزا در اراضی کشاورزی دهگلان از هفت تن در هکتار گذشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، سید حامد احمدی، اظهار داشت: در سال زراعی گذشته، ۳۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی این شهرستان به کشت کلزا اختصاص پیدا کرده بود.

وی با اشاره به اینکه میزان سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان با حمایت مستقیم دولت افزایش محسوسی داشته است، اضافه کرد: جهاد کشاورزی در همه مراحل کاشت، داشت و برداشت این دانه روغنی، مزارع زیرکشت آن را رصد و مشاوره‌های فنی لازم را به بهره‌برداران ارائه داد.

مدیر جهاد کشاورزی دهگلان به حمایت‌هایی که در راستای افزایش سطح زیرکشت کلزا از کشاورزان ارائه می‌شود اشاره کرد و افزود: همه نهاده‌های مورد نیاز و همچنین تسهیلات بانکی در اختیار کلزاکاران قرار داده می‌شود.

احمدی با بیان اینکه میانگین عملکرد کلزا در اراضی سطح زیرکشت این محصول در دهگلان ۳.۵ تن در هکتار است، یادآور شد:  کلزاکاران پیشرو در این شهرستان امسال موفق به برداشت بیش از هفت تن در هر هکتار شدند.

وی با اشاره به اینکه دهگلان یکی از قطب‌های تولید کلزا در استان کردستان است، تاکید کرد: کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری می‌شود که برای سال زراعی جاری قیمت پیشنهادی برای این محصول به ازای هر کیلوگرم ۹۰ هزار ریال است که امید می‌رود با توجه به افزایش هزینه‌های تولید در بخش کشاورزی با این قیمت موافقت شود و به تصویب برسد.

کشت کلزا در ۳۱۲ هکتار از اراضی کشاورزی دهگلان

مدیر جهاد کشاورزی دهگلان با اشاره به اینکه کشت پاییزه کلزا در این شهرستان آغاز شده است، گفت: تا پایان هفته نخست مهر کشاورزان فرصت دارند اقدام به کشت محصول کنند.

احمدی یادآور شد: از ابتدای آغاز فصل کشت کلزا در سال زراعی جاری، ۳۱۲ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافته است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید