Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی بانه

بیش از یک هزار هکتار اراضی کشاورزی در بانه رفع تداخل شد

مدیر جهاد کشاورزی بانه گفت: یک هزار و ۴۰۶ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در قالب ۱۴ پلاک زمین کشاورزی رفع تداخل شد.

بیش از یک هزار هکتار اراضی کشاورزی در بانه رفع تداخل شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، کریم شریفی، با اشاره به انجام مراحل سه گانه اصلاحات اراضی کشاورزی اظهار داشت: کارهای مربوط به رفع تداخل از ۳۳ پلاک زمین کشاورزی از اراضی ملی به مساحت ۱۰ هزار و ۱۰۶ هکتار در دست بررسی است که تاکنون رفع تداخل ۱۴ پلاک نهایی شده است.

وی اضافه کرد: این اراضی در نقشه‌های ماده ۵۶ جزو منابع طبیعی بود که بر اساس تصمیمات کارگروه رفع تداخل و نیز اصلاح نقشه‌های هوایی به اراضی کشاورزی شهرستان اضافه شد.

شریفی افزود: آمار اراضی کشاورزی شهرستان مندرج در مراحل سه گانه اصلاحات اراضی با نقشه‌های اجرایی مطالبات ماده ۵۴ اصلاحات اراضی مغایرت دارند

وی یادآور شد: در اجرای رفع تداخل اراضی کشاورزی از ملی و منابع طبیعی کارگروه شهرستانی رفع تداخلات اقدام به تشکل پرونده و تهیه نقشه‌های جدید کرد.

شریفی ادامه داد: طرح رفع تداخل‌های بر اساس مستندات موجود، سوابق زمین، تصاویر هوایی دهه ۴۰ و ۵۰  و تحقیقات محلی و میدانی انجام می‌شود که در عکس‌های هوایی زمین کشاورزی، مراتع و اراضی طبیعی کاملا مشخص شده است.

رییس جهاد کشاورزی بانه تاکید کرد: اجرای طرح رفع تداخل به منظور رونق تولید در بخش کشاورزی و کاهش اختلافات بهره‌برداران کشاورزی با منابع طبیعی به عنوان متولی اراضی ملی انجام می‌شود.

وی مهمترین موانع اجرای طرح رفع تداخلات اراضی ملی از کشاورزی کمبود اعتبارات زمانبر بودن اجرای طرح  عنوان کرد و گفت: در شهرستان بانه باید رفع تداخل در ۲۰۰ پلاک کشاورزی همه روستاها با اولویت انجام شود.

شریفی افزود: رفع تداخل اراضی کشاورزی ۴۳ روستا در قالب ۴۳ پلاک در دستور کار قرار گرفته و رفع تداخل زمین کشاورزی سه پلاک روستای ره شه قلات، بوئین و کولیه اواخر مهر ماه جاری نهایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر اجرای طرح رفع تداخل زمین‌های کشاورزی، طرح کاداستر نیز انجام و اطلاعات توصیفی اراضی در نقشه‌ها مشخص و سند قطعی برای زمین‌هایی که تعیین تکلیف شده نیز صادر می‌شود.

شریفی اظهار کرد: از محل اعتبارات سال جاری ۱۰ هزار هکتار دیگر رفع تداخل از زمین‌های کشاورزی انجام خواهد شد که یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به اجرای این طرح اختصاص یافته و بزودی مناقصه آن برگزار و پیمانکار اجرای طرح مشخص خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید