Iranian Agriculture News Agency

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان

برداشت انگور سیاه در کردستان آغاز شد

برداشت انگور سیاه از ۱۴ هزار هکتار از تاکستان‌های استان کردستان آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود ۱۴۷ هزار و ۵۰۰ تُن از این محصول برداشت و روانه بازار مصرف شود.

برداشت انگور سیاه در کردستان آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، با بیان اینکه ۱۶ هزار و ۴۰۰ هکتار باغ انگور در استان داریم، اظهار داشت: ۱۴ هزار هکتار از این میزان بارور و ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار عمدتا باغات انگور دیم به صورت نهال است.

مهدی فتحی افرود: بیشتر باغات انگور این استان به صورت دیم کشت شده که این نوع کشت در باغات بارور و نهال سهم ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتاری و باغات آبی نیز سهم چهار هزار و ۹۰۰ هکتاری دارد که تمام آنها بارور است.

وی اضافه کرد: میانگین تولید باغات دیم در هر هکتار هفت و نیم تُن و پیش بینی تولید آن نیز ۸۶ هزار و ۲۵۰ تُن و میانگین تولید باغات آبی نیز در هر هکتار ۱۲ و نیم تُن و پیش‌بینی تولید آن نیز ۶۱ هزار و ۲۵۰ تُن است.

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاوزی با بیان اینکه شهرستان مریوان با ۴۲ درصد، سروآباد با ۲۲ درصد و بانه با ۱۳ درصد بیشترین سهم انگور دیم را دارد، یادآور شد: در انگور آبی نیز سنندج با ۳۳ درصد و بیجار با ۲۶ درصد بیشترین سطح باغات را دارند.

فتحی تاکید کرد: کردستان از لحاظ سطح و تولید انگور دیم بعد از استان فارس در جایگاه دوم کشوری قرار دارد و از لحاظ انگور آبی نیز در این شاخص در جایگاه ۱۵ کشوری است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید