Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان،

170 هزار تن محصول کشاورزی کردستان به خارج از کشور صادر شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در آمار منتهی به مرداد امسال 170 هزار تن از محصولات تولیدی کشاورزی این استان به کشورهای خارجی صادر شده است.

170 هزار تن محصول کشاورزی کردستان به خارج از کشور صادر شد

به گزارش ایانا در  استان کردستان، محمد فرید سپری در جلسه هماهنگی توسعه کشاورزی تجاری اظهار کرد: پنج ماه نخست امسال 505 هزار تن انواع محصولات کشاورزی از مبادی خروجی این استان به خارج از کشور صادر شده که طبق خود اظهاری صادر کنندگان محصولات تولیدی کردستان سهم 170 هزار تنی از این میزان دارند.

وی اضافه کرد:  ارزش کل محصولات صادر شده کشاورزی در این مدت 178 میلیون دلار برآورد شده که محصولات تولیدی استان 64 میلیون دلار از این ارزش را تشکیل می‌دهند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه محصولات کشاورزی پتانسیل ویژه‌ای در توسعه صادرات استان دارند افزود: ارزش صادراتی این محصولات بر اساس نوع آن متفاوت بوده و ارزش غذایی آن در بازار پسندی آنها متفاوت است.

وی یادآور شد: هر تن مصول زراعی 267 دلار، محصول باغی 447 دلار، محصول دامی 821 دلار و شیلاتی 2 هزار دلار ارزآوری برای تجار داشته و به همین منظور وزارت جهاد کشاورزی برای این استان در راستای توسعه کشاورزی تجاری پنج محصول استراتژیک را تعریف کرده است.

سپری یادآور شد: زنجیره‌ های ارزشی اولویت دار استانی به منظور توسعه کشاورزی قراردادی و تجاری شامل ماهیان سردآبی، توت فرنگی، انگور، عسل و انواع گوشت (سفید و قرمز) است.

وی افزود: هم اکنون در این استان زنجیره‎های تولید گوشت سفید و ماهی تکمیل شده که و ایجاد سایر زنجیره‌ تولید محصولات از جمله عسل، انگور در حال تکمیل است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: زنجیره های گوشت قرمز و توت فرنگی نیز باید از سوی بخش خصوصی همانند زنجیره های تکمیل شده یا در حال تکمیل مورد توجه قرار بگیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید