Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی کردستان

تولید ماهی در مجتمع پرورش دیوزناو سروآباد به ۸۰۰ تُن می‌رسد

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال پیش بینی می‌شود میزان تولید ماهی در مجتمع پرورش سردآبی دیوزناو از توابع شهرستان سروآباد به ۸۰۰ تُن برسد.

تولید ماهی در مجتمع پرورش دیوزناو سروآباد به ۸۰۰ تُن می‌رسد

به گزارش ایانا در کردستان،  حمید حسین پور، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌هایی برای افزایش تولید صورت گرفته و با توجه به اینکه میزان ورودی آب بالاست دو تا سه لایه ماهی پرورش داده می‌شود و این شرایط امکان افزایش تولید را فراهم کرده است.

وی افزود: عملیات اجرایی فاز اول مجتمع پرورش ماهی سردآبی سیروان در محدوده روستاهای دیوزناو و جولانده بخش مرکزی شهرستان سروآباد در سال ۱۳٨۰ در یک سایت ۲ هکتاری آغاز و در سال ٨۹ به بهره برداری رسید.

حسین پور اضافه کرد: فاز اول این مجتمع در قالب اجاره به شرط تملیک به ۷۳ نفر از ساکنین روستا واگذار شد که با ظرفیت اسمی ۳۸۰ تن در زمینی به مساحت ۲ هکتار مشتمل بر ۳۸ مزرعه ۱۰ تُنی احداث شده است.

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه کل مجتمع برای یک هزار و ۵۰۰ تا یک هزار و ۷۰۰ تن در دو فاز پیش بینی شده است، یادآور شد: اگر مطالعات لازم صورت گیرد و برق سه فاز مجتمع متصل شود امکان افزایش تولید تا دو برابر این میزان وجود دارد.

وی با بیان اینکه راه خاکی مسیر انحرافی از کامیاران - سروآباد یکی از مشکلاتی است که این مجتمع پرورش ماهی با آن روبرو است، گفت: اختلاف ارتفاع ۶۰۰ متری در این مسیر وجود دارد که موجب ایجاد پیچ‌های زیادی شده و علاوه بر خاکی بودن رفت و آمد در مسیر مجتمع را دشوار کرده  البته مسوولان قول داده‌اند با تامین اعتبار از محل سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان این جاده آسفالت شود.

حسین پور با اشاره به برنامه ئ ریزی برای ایجاد فاز دوم مجتمع پرورش ماهی دیوزناو تاکید کرد: قرار شده برای تاسیسات زیربنایی فاز دوم نیمی از اعتبارات توسط مدیریت و برنامه ریزی و نیمی از اعتبارات توسط بنیاد علوی تامین و هزینه شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید