Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان

گلخانه‌های کردستان ۵۴۷ میلیارد ریال تسهیلات گرفتند

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۱۵ گلخانه این استان در سال جاری ۵۴۷ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال تسهیلات برای توسعه فعالیت‌های شان دریافت کردند.

گلخانه‌های کردستان ۵۴۷ میلیارد ریال تسهیلات گرفتند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمدفرید سپری، در جلسه ستاد توسعه گلخانه‌های کردستان اظهار داشت: این میزان تسهیلات به ۶ گلخانه صنعتی به میزان ۵۴۱ میلیارد و ۳۴۶ میلیون ریال، یک گلخانه فصلی به میزان یک میلیارد و ۲۰ میلیون ریال و هشت گلخانه کوچک مقیاس به میزان ۴۷ میلیارد و ۴۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: در این استان ۲۲.۳ هکتار گلخانه وجود دارد که سالانه در این مراکز سه هزار و ۵۶۹ تن انواع محصولات از جمله خیار، گوجه فرنگی، فلفل، توت فرنگی، گل و گیاهان تولید و روانه بازار می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه هزینه بر بودن احداث واحدهای گلخانه ای و نوسانات قیمت نهاده ها ازجمله مشکلات توسعه گلخانه‌های این استان است، گفت: باتوجه به عدم بخش تحقیقات فنی مهندسی گلخانه در استان لزوم فعال کردن این بخش در جهت آموزش کارشناسان فنی لازم است.

وی تاکید کرد: لازم است هماهنگی بیشتری بین دستگاه‌های متولی اعم از واگذاری عرصه، صدور پروانه، تخصیص منابع آبی، پرداخت تسهیلات به منظور تسریع در انجام کار گلخانه ها انجام شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: امسال از محل مجوزهای صادر شده، عملیات احداث ۲۰ هکتار گلخانه آغاز شده که به صورت میانگین از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید