Iranian Agriculture News Agency

۱۲ واحد سردخانه و انبار با ظرفیت ۲۳۸ هزار تُن در دهگلان فعالیت دارند

مدیر جهاد کشاورزی دهگلان گفت: ۱۲ واحد سردخانه و انبار ۱۹.۵ هزار تُنی در مجموع به ظرفیت ۲۳۸ هزار تُن در این شهرستان فعال بوده و محصولات کشاورزی در آنها نگهداری می‌شود.

۱۲ واحد سردخانه و انبار با ظرفیت ۲۳۸ هزار تُن در دهگلان فعالیت دارند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، حامد احمدی، اظهار کرد: حدود ۳۹ میلیارد تومان برای احداث سردخانه‌های این شهرستان سرمایه گذاری شده که از این میزان،  ۲۸ میلیارد تومان سهم آورده شخصی مجریان و ۱۱ میلیارد تومان نیز به صورت تسهیلات کم بهره بانکی در اختیار آنها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سه واحد سردخانه به ظرفیت ۱۶ هزار تن نیز در دست احداث است، افزود: شهرستان دهگلان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی استان کردستان است که در تولید برخی محصولات استراتژیک همچون گندم رتبه اول تا سوم را دارد لذا نیاز به سردخانه و انبارهای فنی بیشتری برای نگهداری محصولات خواهد داشت.

احمدی با اشاره به دغدغه‌های کارشناسان بخش آب و کشاورزی درباره مدیریت بهینه آب بخصوص در بخش کشاورزی اضافه کرد: برنامه‌هایی در این زمینه در دست اقدام است که از جمله می‌توان به تغییر زمان کاشت بعضی محصولات کشاورزی مثل کشت انتظاری و پاییزه سیب زمینی که سه سال است شروع شده و این موضوع در صرفه جویی آب بسیار نقش موثری دارد، اشاره کرد.

مدیر جهاد کشاورزی دهگلان یادآور شد: علاوه بر آن کشت‌های نشایی و محدود کردن کشت‌های آب بر جزو برنامه‌ها و اولویت‌های مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان است.

احمدی درباره احداث گلخانه‌ در این شهرستان نیز گفت: در حال حاضر بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای استان در دهگلان است و بزودی تولید خود در زمینه سبزی و سیفی را به بازار مصرف عرضه خواهد کرد.

وی ایجاد صنایع تبدیلی را راهکار مناسبی برای پایداری تولید و همچنین افزایش درآمد کشاورزان اعلام کرد و افزود: این اقدام در جلوگیری از خام فروشی محصولات و همچنین کاهش ضایعات بخش کشاورزی نقش موثری دارد.

احمدی تاکید کرد: حمایت از زنجیره تولید و توجه به صنایع تبدیلی و تکمیلی از اولویت های مهم جهاد کشاورزی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید