Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی برداشت ۱۸ هزارتن گردو از باغات کردستان

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی کردستان گفت: پیش بینی می‌شود در سال جاری ۱۸ هزار تُن گردو از باغات کردستان برداشت شود.

پیش بینی برداشت ۱۸ هزارتن گردو از باغات کردستان

به گزارش ایانا در استان کردستان، زاهد حاجی میرزایی مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی کردستان گفت: استان کردستان دارای ۷۴۰۰ هکتار سطح زیر کشت گردو است که بیشترین میزان آن  به ترتیب در شهرستان‌های سنندج ، بانه و سروآباد قرار دارد.

او افزود: پیش بینی می‌شود در سال جاری ۱۸ هزار تُن گردو در استان برداشت شود که نسبت به سال گذشته ۵ هزار تن افزایش را نشان می‌دهد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه ۱۱ هزار بهره بردار گردو در کردستان مشغول فعالیت هستند، گفت: استان کردستان به دلیل آب و هوای سرد و معتدل از استان‌های مستعد برای پرورش درخت گردو است.

او با اشاره به اینکه برداشت این محصول از اواسط شهریور شروع شده و تا اواسط مهرماه ادامه دارد، بیان کرد:‌خوشبختانه امسال باغات گردوی کردستان دچار خسارت و آسیب دیدگی ناشی از شرایط جوی نشد.

حاجی میرزایی با اشاره به اجرای طرح سرشاخه کاری در ۲۵۰ هزار هکتار از باغات استان گفت:امسال بهره برداران این استان با راهنمایی و هدایت کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی ۴ هزار هکتار از باغات گردوی خود را سرشاخه کاری می‌کنند که  با این کار علاوه بر افزایش کیفی محصول عملکرد محصول را نیز افزایش می‌دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید