Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان

بیش از سه هزار حلقه چاه آب غیرمجاز در کردستان مسدود شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: از چند سال گذشته تاکنون سه هزار و ۵۰۰ حلقه چاه آب غیرمجاز در نقاط مختلف این استان مسدود شده است.

بیش از سه هزار حلقه چاه آب غیرمجاز در کردستان مسدود شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، کامران خرم، اظهار کرد: با مسدود شدن این تعداد چاه، ۴۵ میلیون مترمکعب آب به آبخوان‌های استان برگشت داده شده است.

وی به مسدود کردن ۱۸۰ حلقه چاه غیرمجاز در سال ۹۸ اشاره کرد و یادآور شد: امسال نیز با هماهنگی و همکاری دستگاه قضایی و انتظامی تا پایان مرداد ۱۶۷ حلقه چاه غیرمجاز در استان پر و مسدود شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان تعداد چاه‌های غیرمجاز را در استان هفت هزار حلقه اعلام کرد و افزود: تاکنون ۲ هزار و ۷۷۸ دستگاه کنتور هوشمند آب و برق روی چاه‌های کشاورزی نصب شده و تمام منابع آبی برقی دهگلان و قروه هوشمند است.

خرم بر برخورد جدی با حفر چاه غیرمجاز به ویژه در مناطق شرقی استان تاکید کرد و گفت: برداشت غیر اصولی از سفره‌های آب زیرزمینی موجب تغییرات فیزیکی در آبخوان‌های استان می‌شود که این تغییرات غیرقابل جبران است.

وی تاکید کرد: ۱۵ محدوده مطالعاتی در کردستان وجود دارد که از این تعداد ۹ محدوده در داخل استان و ۶ محدوده دیگر با استانهای آذربایجان غربی، زنجان، همدان و کرمانشاه مشترک است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید