Iranian Agriculture News Agency

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

مرغداری‌های کردستان سالانه ۸۰ هزار تن کنجاله سویا نیاز دارند

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: متناسب با تعداد مرغداری های استان سالانه نیازمند ۸۰ هزار و ۴۰۰ تن کنجاله سویا هستیم که تا کنون ۲۳ هزار تن آن تامین شده است.

مرغداری‌های کردستان سالانه ۸۰ هزار تن کنجاله سویا نیاز دارند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، شهریار حنیفی، در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کردستان، اظهار کرد: براساس برآورد انجام شده سالانه واحدهای دام و طیور استان به ۸۰ هزار و ۴۰۰ تُن کنجاله سویا نیاز دارند و از ابتدای امسال تاکنون ۵۰ درصد نیاز ماهانه هر واحد که شش هزار و ۷۰۰ تن کنجاله سویا است، تامین شده است.

وی افزود: مرداد ماه امسال بیش از سه میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای تولیدی استان انجام شده که این میزان در مدت مشابه آن در سال گذشته ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه بوده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه از ابتدای شهریور تاکنون میزان جوجه ریزی در استان یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه بوده است، ادامه داد: قیمت هر قطعه جوجه ۴۵۰ تومان، قیمت هر کیلوگرم مرغ درب مرغداری ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان و برای مصرف کننده ۱۸ هزار و ۵۱۰ تومان است.

افزایش ۸۰ درصدی توزیع کنجاله سویا در کردستان

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: یک هزار تن کنجاله سویا به استان اختصاص داده شده و توزیع آن هم انجام شده است.

فرزاد معاونی یادآور شد: از ابتدای امسال تاکتدن ۱۵ هزار و ۱۴۲ تن سهمیه کنجاله سویا به استان داده شده که این میزان نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه میزان توزیع جو هم از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۳۷ درصد رشد داشته است، گفت: ذرت هم در این مدت هفت هزار تن در استان توزیع شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید